تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

۸۲ هزار گردشگر وارد استان ایلام شدند

۸۲ هزار گردشگر وارد استان ایلام شدند
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام گفت: ۸۲ هزار و ۳۲۰ نفر از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ وارد استان شده و از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید داشته اند.

 

فرزاد شریفی روز شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات سفرهای نوروزی با بیان اینکه تعداد اقامت های سال گذشته از ۲۸ اسفند تا چهارم فروردین حدود ۳۳ هزار و ۶۸۵ نفر بوده است، اظهار داشت: این میزان تاکنون در سال جاری ۴۷ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

 

وی با بیان اینکه در واحدهای بوم‌گردی استان ۶ هزار و ۳۲ نفر اقامت داشته اند، ابراز کرد: محور اصلی اقامت بوم‌گردی در استان شهرستان دره شهر بوده است که ۳۵ بوم‌گردی در سطح شهرستان دره شهر فعالیت دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه ۳۸۴ هزار و ۸۰۹ نفر از جاذبه‌های توریستی و گردشگری استان بازدید داشته اند، ابراز کرد: در شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دره شهر، هلیلان و چرداول نوروزگاه ها با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی برپا شده است.

 

شریفی با بیان اینکه ۱۰۰ غرفه صنایع دستی در استان ایام نوروز برپا شده است، گفت: ایلام در بحث اقامت جزو استان های گردشگر پذیر دکشور است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: ایام نوروز سال جاری ۴۴ پایگاه گشت راهداری به صورت شبانه روزی در مسیرها و جاده های مواصلاتی استان حضور دارند.

 

سید زاهدین چشمه خاور ابراز کرد: راهدارخانه های این اداره کل در سطح استان به صورت شبانه روزی باز بوده و پذیرای مسافران نوروزی برای استراحت هستند.

 

وی گفت: خط کشی مسیرهای در نقاط مختلف استان انجام شده و تعویض و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در سطح استان نیز به طور کامل انجام شده است.

 

غلامرضا علی محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز در این نشست گفت: ۲۶ پایگاه امداد و نجات سازمان و هشت پایگاه سفیران جوان صلح و دوستی هلال احمر در سطح مسیرها و جاده های مواصلاتی استان به صورت ثابت و سیار مستقر هستند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: اقدامات خوبی در استان انجام شده و تاکنون ۶ جلسه شورای راهبری تصادفات در استان تشکیل شده است.

 

سعید هژبری بیان کرد: ایام نوروز سال جاری، پلیس راه و راهور و مجموعه انتظامی حضور بسیار خوبی در راستای کنترل ترافیک و جلوگیری از تصادفات داشته اند و دستگاه های اجرایی هم به خوبی پای کار بوده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: آمار تلفات و تصادفات نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته نشان می دهد که روند تصادفات بهتر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.