تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

نظارت و بازرسی بر ۶۰ درصد مباحث کلان کشور در دستور کار سازمان بازرسی است

نظارت و بازرسی بر ۶۰ درصد مباحث کلان کشور در دستور کار سازمان بازرسی است
ایلام - قائم مقام سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه ۱۳۲ مساله مهم کشور از بین ۲ هزار مساله در گروه های تخصصی جمع آوری و احصا شده است، گفت: هشت سامانه جدید بازرسی در سال گذشته در کشور راه اندازی شده است.

احمد رحمانیان روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: نگاه جدید بازرسی کل کشور پرهیز از جزئی نگری و تمرکز بر بازرسی و پیگیری موضوع محور در مسائل مختلف کشور بوده و نگاه های بین بخشی جای بخشی نگری را گرفته است.

وی با بیان اینکه نظارت الکترونیکی رویکرد جدید سازمان بازرسی کل کشور است که در این راستا باید بسترها و زیرساخت های الکترونیکی نیز فراهم شود، گفت: بازرسی الکترونیکی یک تحول بزرگ در زمینه نظارت و بازرسی ها خواهد بود و باعث کاهش هزینه ها و افزایش بازخوردها می شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه سامانه ۱۲۶ برای گزارش های مردمی و پاسخگویی به صورت برخط فعال است، ادامه داد: هشت سامانه جدید بازرسی در سال گذشته راه اندازی شد و امسال سامانه های جدید دیگری در دست تدوین و طراحی است.

رحمانیان تاکید کرد: احصا، پیگیری و نظارت بر وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های مهم سازمان بازرسی کل کشور بوده است که در این زمینه شرح خدمات محوله و اقدامات انجام گرفته، تخلفات، ترک فعل و سایر عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی چشم بینای نظارت بر عملکرد کشور است، تاکید کرد: هدف بازرسی پیشگیری و کاهش میزان تخلفات و جرائم اداری و کمک به مدیران به ویژه مدیران جوان با هدف حرکت چرخه کشور در مسیر درست است.

قائم مقام سازمان بازرسی کشور ابراز کرد: ۱۳۲ مساله مهم کشور از بین ۲ هزار مساله در گروه های تخصصی جمع آوری و احصا شده و از یک هزار بحث در سطح کلان کشور ۲۱۲ مورد در مسائل مختلف مورد تاکید قرار گرفته که بیش از ۶۰ درصد این موارد در سال جاری و سال گذشته توسط سازمان بازرسی در حال پیگیری است.

سازمان بازرسی نقش مهمی در سالم سازی دستگاه های اجرایی و اداری دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: نقش سازمان بازرسی در سالم نگه داشتن مدیران دستگاه های اجرایی از تخلفات و جرائم اداری بی بدیل و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار افزود: یکی از راه های جلوگیری از تخلفات اداری دقت نظر در انتخاب مدیران و مسوولان دستگاه ها و بازرسان است و بدون شک در یک مدیر یا بازرس متعهد و اخلاق مدار تطمیع یا تهدید تاثیر ندارد.

وی تاکید کرد: فعالیت ها و کارهای سازمان بازرسی گاهی تنش زا است که در این جایگاه باید یک فرد توانمند و متعهد در مسند بازرسی قرار بگیرد تا قانون درست نظارت و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، رحمانیان به منظور شرکت در مراسم تودیع و تکریم روسای بازرسی استان به ایلام سفر کرده است و امروز در مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی، از خدمات مهدی اصلانی کرچی تقدیر و مالک روشنی به عنوان بازرس کل استان ایلام معرفی می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.