تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

استاندار: استان ایلام ظرفیت ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ دارد

استاندار: استان ایلام ظرفیت ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ دارد
ایلام - استاندار ایلام گفت: این استان از ظرفیت های لازم برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری برخوردار است.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: سال گذشته با وجود اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای اشتغالزایی در استان ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بود ولی در پایان سال تعداد فرصت های شغلی محقق شده از مرز ۱۷ هزار نفر عبور کرد.

وی افزود: تحقق این تعداد نشان داد که استان ایلام ۲۵۵ درصد مقدار پیش بینی شده را عملیاتی کرده است و از این نظر در رتبه نخست کشور قرار گرفتیم.

استاندار ایلام با تقدیر از اعضای کارگروه اشتغال استان در کسب این موفقیت یادآور شد: ایلام بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در حوزه اشتغالزایی از تعدادی از استان های برخوردار نیز عملکرد بهتری داشته است.

بهرام نیا هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل را در این خصوص تعیین کننده دانست و اضافه کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای سال جاری حدود ۹ هزار نفر است و با توجه به پتانسیل استان در پایان سال می توان به رکورد ۲۰ هزار اشتغالزایی در ایلام امیدوار بود.

وی اظهار داشت: جدیت و همراهی اعضای کارگروه برای تکرار موفقیت سال گذشته در سال ۱۴۰۲ بسیار حائز اهمیت است، باید از ابتدای سال جاری تلاش کنیم بار دیگر نام ایلام را در سطح کشور در حوزه اشتغالزایی برجسته نماییم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های گردشگری استان پرداخت و گفت: طبیعت زیبا و بکر استان یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و رشد تولید است.

بهرام نیا تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه ایلام در حوزه گردشگری، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که حداقل ۲۰۰ مرکز بومگردی در استان ایجاد شود.

وی یکی دیگر از پتانسیل‌های استان را بخش صنایع دستی برشمرد و گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور مجوزهای لازم برای افراد آموزش دیده در کنار استفاده از تسهیلات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ می‌توان ۲ هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد کرد.

استاندار ایلام گفت: تهیه زیست‌بوم سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری برای کلیه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در حوزه جذب و سرمایه‌گذاری باید در اولویت کاری مدیران باشد.

گفتنی است در پایان این نشست از فرمانداران ، دستگاه ها و بانک های عامل برتر در حوزه اشتغالزایی تجلیل شد.

دستگاه های برتر شامل کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بنیاد برکت ، صنعت، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی و بهزیستی بودند.

همچنین از فرمانداری های دهلران ، آبدانان ، چرداول ، مهران و ایوان تجلیل شد.

بانک های ملی ، ملت ، تجارت ، توسعه تعاون و مسکن نیز به عنوان بانک های برتر در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شناخته شدند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.