تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

استاندار ایلام: طرح جهاد آبرسانی ۱۹ روستای ایلام به بهره برداری رسید

استاندار ایلام: طرح جهاد آبرسانی ۱۹ روستای ایلام به بهره برداری رسید
ایلام - استاندار ایلام گفت: پیشرفت کلی پروژه جهاد آبرسانی استان بر اساس گزارش بدست آمده نزدیک ۶۷ درصد است که تاکنون ۱۹ روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده اند.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست جهاد آبرسانی استان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و اولویت دار استان تنش آبی است، اگرچه با وجود بارش های مناسب در فصل آبی امسال وضعیت منابع آبی بهبود پیدا کرد، اما باید از هم اکنون تدابیر لازم برای چالش های پیش رو اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده است تا روند اجرایی این‌ پروژه بزرگ جهادگونه هم از نظر زمان هم از نظر ریالی به صرفه تر و تکمیل شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: بر اساس گزارشات بدست آمده پیشرفت کلی پروژه نزدیک به ۶۷ درصد است که تاکنون ۱۹ روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده اند که جای قدردانی از مجموعه بسیج سازندگی و دستگاه های اجرایی استان دارد.

وی در خصوص وجود برخی معارضات پیش آمده در روند این‌ پروژه اضافه کرد: با وجود برخی محدودیت ها دستگاه های ذیربط تاکنون خوب عمل کرده اند اما در برخی اوقات ناچار هستیم دستگاه ها برای تسریع هرچه بیشتر در تکمیل این‌پروژه آبرسانی نهایت همکاری را بعمل آورند.

وی تاکید کرد: برای تسریع در عملیات جهاد آبرسانی به مناطق محروم استان، رفع معارضین با همکاری دفتر فنی استانداری، بسیج سازندگی، راهداری و آبفای استان انجام شود.

استاندار ایلام از آب و فاضلاب استان خواست رسیدگی به صورت وضعیت ها، تملک زمین های معارض دار و نظارت بر دستور کار به موقع با و همه در این خصوص با جدیت پای کار باشند.

بهرام نیا با بیان اینکه ایلام همچنان پیشتاز در پیشرفت فیزیکی آبرسانی به مناطق محروم است، گفت: تاکنون عملیات ۳۰ پروژه جهاد آبرسانی تکمیل شده و برای تسریع در امور نیازمند اهتمام و تلاش بیشتر مجموعه دستگاه های مرتبط با طرح جهاد آبرسانی داریم.

وی با بیان اینکه ۴۲ روستاهای استان سال گذشته از نعمت آب‌ شرب بهره‌مند شدند، گفت: سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی به ۱۲۸ استان، ۱۹ روستا و در قالب قرارداد آبفای استان ۲۳ روستای از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند که از مجموع ۲۳ روستا قرارداد آبفای استان به ۱۳ روستای بخش جزمان شهرستان هلیلان آبرسانی شد و عملیات آبرسانی به روستاهای دهستان داجیوند شهرستان هلیلان نیز در حال اجراست./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.