تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

خطیب جمعه ایلام: دیوار تحریم آمریکایی ها با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم ترک برداشته است

خطیب جمعه ایلام: دیوار تحریم آمریکایی ها با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم ترک برداشته است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سیاست و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف باعث شده دیوار بلند تحریم های آمریکایی ها ترک برداشته و در حال ریزش باشد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: در جهان امروز، جنگ، جنگ اراده‌ها است، هر کس که اراده‌ای قوی‌تر داشته باشد، پیروز میدان خواهد شد و مهم‌ترین مؤلفه جنگ اراده‌ها، داشتن امید به آینده و امید به پیروزی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با توجه به نقش امیدآفرینی، در پیروزی در برابر دشمن، در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، می‌فرمایند بیش از همه‌چیز نخستین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است، بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

امام جمعه ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه به جوانان، می‌فرمایند با توجه به اینکه سیاست رسانه‌های دشمن، یاس آفرینی و ناامید کردن جوانان است، برترین جهاد جوانان ما در این شرایط، جهاد برای امیدآفرینی است، این مسئولیتی است که جوانان ما در برای امیدآفرینی دارند، امروز وضعیت جمهوری اسلامی با گذشته متفاوت است.

وی تصریح کرد: ما یک سابقه درخشانی در طول هشت سال دفاع مقدس داریم که دشمنان ما علیه ما بسیج شده‌اند، با حداقل امکاناتی که ما داشتیم، هشت سال مردم ما شهید دادند، مقاومت کردند الحمدالله پیروز شدند، اما امروز شرایط ما با گذشته کاملاً متفاوت است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: رویش نسل جوان و نوجوان معتقد به ارزش‌های دینی و ادامه راه شهدا، رشد علمی کشور و رقابت با کشورهای پیشرفته جهان، افزایش صادرات تولیدات غیرنفتی، قدرت بازدارندگی فوق‌العاده‌ای که در فراتر از منطقه نقش‌آفرین است، تلاش کشورهای همسایه ما وابستگی کامل به آمریکا داشته‌اند و امروز برای ارتباط با جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند از عوامل امیدآفرین در جامعه ماست.

امام جمعه ایلام یادآور شد: امروز ارتباط جمهوری اسلامی در دیپلماسی فعالی که در سطح جهان دارد و قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادی برقرار می‌کند، بسیار ارزشمند است و انشا الله در آینده نه‌چندان دور، نقش این قراردادها در اقتصاد کشور ما آشکار خواهد شد.

وی گفت: یکی از نکات قابل‌تحسین دولت سیزدهم، حضور فعال دیپلماسی آقای رئیس‌جمهور، است، در طول کم‌تر از سه سال با خیلی از کشورهای دنیا ارتباط برقرار کرده است، کشورهای همسایه آفریقا و آمریکای لاتین، چین و روسیه، هند و اندونزی این در شرایط تحریم پیامی برای دشمنان دارد این است که از ابزار تحریمی که در اختیار داشته‌اند و برای ما زمین‌گیر کننده بود، امروز فاقد کارایی است.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: آمریکا و اروپا از این فعالیت جمهوری اسلامی در مقیاس جهانی به وحشت افتاده‌اند، در سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین دستاوردهای امیدبخش حاصل و در واقع تحریم شکن و نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط‌خلوت آمریکا بود، این رزمایش دیپلماسی، دستاورد مقاومت مردم عزیز است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز در آمریکای لاتین از انقلاب اسلامی، از مقاومت در برابر استکبار جهانی و از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می‌گویند و این نقش‌آفرینی انقلاب ما در ماورای مرزها در حیاط‌خلوت آمریکا مهم‌تر از دستاوردهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری ماست.

وی افزود: خبرگزاری‌های خارجی نوشته‌اند که جمهوری اسلامی، بعد از حضور نظامی در منطقه و روابط اقتصادی با همسایگان خود، حالا در پالایشگاه سازی فرا سرزمینی در آن‌سوی دریاها، در کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند و میلیاردها دلار به‌سوی ایران سرازیر می‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: به برکت همین نقش‌آفرینی دیپلماسی فعال و مقاومت مردم ما است که امروز آمریکا حاضر می‌شود بخشی از سرمایه‌های به‌ناحق بلوکه‌شده را آزاد کند و در اختیار جمهوری اسلامی قرار بدهد، چنین نقش‌آفرینی برای دشمنان ما دردناک است، باقدرت رسانه‌ای که دشمن دارد تلاش می‌کند که جای شهید و جلاد را عوض کند، با تبلیغات فریبنده‌ای که دارد اذهان جامعه ما را مهندسی کند تا به اهداف شوم خود برسد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین تلاش دشمن در این ‌راستا، ایجاد یاس و ناامیدی و ندیدن این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها و شکست‌هایی که دشمن دارد و قدم قدم، دارد عقب می‌رود، باافتخار باید به آینده امیدوار باشیم، آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکیددارند.

امام جمعه ایلام گفت: بی‌بی‌سی به‌عنوان یک رسانه جهانی دشمن می‌گوید که آمریکا گزینه‌ای مقابل ایران روی میز ندارد، به نظر می‌رسد هیچ گزینه‌ای دیگر برای تحریم ایران باقی نمانده است، رسانه‌های غربی می‌گویند دلار زدایی از اقتصاد جهانی و مبادلات کشورها با سرعتی خیره‌کننده در حال وقوع است، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تحریم‌های واشنگتن باعث شد که کشورها به دنبال جایگزینی برای دلار باشند، با توجه به این واقعیتی که در حال شکل‌گیری است و درصدی از نقش دلار، در معاملات جهانی حذف‌شده است.

وی افزود: حذف دلار در معاملات جهانی بزرگ‌ترین ضربه‌ها به اقتصاد سرمایه‌داری آمریکا خواهد زد و موجب تسریع در فروپاشی ایالات آمریکا متحده خواهد بود و این امداد غیبی الهی است، دشمنی که توطئه کرد تا با تحریم جمهوری اسلامی، کشور ما به‌زانو درآید، اما نیرنگ آن‌ها به خودشان برگشت و دارند آسیب آنرا می‌بینند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب که در سال ۱۳۹۵ فرمودند اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آن‌ها الگو خواهند شد و امروز از برکت تلاش و مقاومت مردم چنین چیزی در حال تحقق است و عنوان جمهوری اسلامی منجی کشورهای دیگر خواهد شد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: ازدواج حضرت امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برای جامعه ما الگو و اثربخش است، امروز برای ازدواج جوانان دختران و پسران که سن ازدواج آنها در حال گذر است، لازم است که تغییری در رفتار داشته باشیم و یک سری خواسته‌های تجمل‌گرایی و غیرضروری را تغییر دهیم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: تلاش کنیم که ارتباط صمیمی بین زوجین به وجود بیاید و نه رقابت ابزار و وسایل زندگی، هر چه مبنای زندگی بر اساس وسایل مادی باشد، آمار طلاق بالا خواهد رفت، پیغمبر اکرم(ص)، ازدواج را از عوامل آباد شدن خانه‌ها می دانند، هیچ چیزی نزد خدای عزوجل محبوتر از این در نزد خداوند متعال نیست که با ازدواج، خانه ای آباد شود.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: ازدواج از برترین عبادت ها در نزد خدواند متعال است تشکیل یک سنت حسنه ازدواج است و صدقه جاریه است، نسلی به وجود می آید.

وی با اشاره سالروز تشکیل جهاد سازندگی، خاطرنشان کرد: این نهاد با خدمات زیبایی که داشت با دستور بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، یک‌نهاد ارزشمند است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.