تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

رییس اتاق بازرگانی ایلام:

ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در نوار مرزی ایلام و عراق ضروری است

ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در نوار مرزی ایلام و عراق ضروری است
ایلام - رییس اتاق بازرگانی استان ایلام با بیان اینکه ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در نوار مرزی بین ایلام و عراق یک ضرورت است، گفت: با توجه به سفر ریاست جمهور به کشور عراق و تاکید بر این موضوع در راستای توسعه فعالیت های تجاری و صنعتی، ایجاد شهرک های صنعتی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

شعبان فروتن روز پنجشنبه در شصت و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار داشت: توسعه بازارچه های مرزی استان از جمله هلاله شمالی با تلاش استاندار ایلام در دستور کار قرار گرفته و لازم است نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم اقدامات مناسبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بازارچه چنگوله از سنوات گذشته باز بوده است ، افزود: ولی از طرف عراق این مرز بسته شده و البته امکانات و تجهیزات لازم از جمله فیبر نوری، در این بازارچه وجود دارد و انتظار می رود از طریق‌ مراوده های دیپلماتیک زمینه فعالیت مجدد این مرز ایجاد شود.

رییس اتاق بازرگانی استان ایلام تاکید کرد: مرز چیلات که زیرساخت های آن در دهلران فراهم شده و یکی از مطالبات به حق مردم منطقه است ، در این مرز هر دو طرف ایرانی و عراقی و مردم محلی پای کار هستند و لازم است زمینه فعال شدن این مرز نیز در راستای توسعه منطقه دهلران و افزایش مراودات تجاری با کشور عراق ایجاد شود.

فروتن بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری مهران، با تلاش استاندار و مسولان کارهای آن انجام شده است که نیاز به توجه مسولان کشوری برای ادامه روند و منتج شدن به فعال شدن منطقه آزاد تجاری مهران دارد که هم منطقه آزاد و منطقه ویژه نیز فعال تر شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود بازرگانان ایلامی بتوانند دفاتر تجاری خود را در عراق ایجاد کنند که این مهم نیاز به کمک دو دولت دارد و بخش خصوصی در این زمینه آماده است فعالیت های خود را آغاز کند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.