تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

امام جمعه ایلام: اساتید دانشگاه در کنار تخصص، مبلغ معارف الهی و اسلامی باشند

امام جمعه ایلام: اساتید دانشگاه در کنار تخصص، مبلغ معارف الهی و اسلامی باشند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اساتید دانشگاه به عنوان الگوهایی که می توانند آرامش و خشیت در برابر خدا را به دانشجویان و جامعه منتقل کنند رسالت سنگینی بر عهده دارند، گفت: اساتید دانشگاه در کنار تخصص، مبلغ معارف الهی و اسلامی باشند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلم اله نور کریمی تبار، روز پنجشنبه در همایش طرح ملی اعتلا ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، اظهار کرد: دانش ارزش آفرین و قدرت آفرین است و کسی که دانش داشته باشد، برتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه خداوند هر چه در کره زمین خلق کرده به خاطر انسان آفریده است، تصریح کرد: برای اداره زندگی فردی و اجتماعی تحصیل دانش لازم است، هر چه امروز جامعه به آن نیاز دارد، واجب کفایی برای کسانی که استعداد دارند دانش را یاد گرفته تا جامعه به خودکفایی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برای استعدادهای که در زمین است خداوند به انسان عقل و فکر داده است که از نعمت های زمین استفاده کرده و زمین را آباد کند، شیوه استفاده از این ظرفیت ها و نعمت ها، علم و دانش است اما همانگونه که دانش برای حیات مادی انسان لازم بوده، دانش معنوی نیز برای آخرت او لازم و واجب است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خداوند برای استفاده ظرفیت های مادی و دانش مادی، هیچ ‌پیامبری را نفرستاده است، چرا که این بُعد از دانش مربوط به بعد مادی انسان است، افزود: هر چه سطح رفاه انسان افزایش یافته میزان آسایش انسان افزایش می یابد اما آرامش برای انسان ها افزایش نیافته است.

وی تصریح کرد: یک بُعد دیگر انسان بُعد معنوی است، ما زمینی نیستیم و مسافری هستیم که از سوی خدا آمده و به سوی خدا باز می گردیم، خداوند متعال برای بُعد معنوی انسان خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر فرستاده است اما برای بُعد مادی و دنیای انسان ها، پیامبری نفرستاده و این در حالی است که بیشترین دغدغه انسان مربوط به دانش مادی است اما انسان باید برای نیل به آرامش، توجه بیشتری به بُعد معنوی توجه داشته باشد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اگر ارتباط و دانش معنوی انسان نسبت به خداوند متعال افزایش یابد آرامش برای انسان ایجاد می شود، ابراز کرد: دانش درجات انسان را بالا می برد اما این دانش بایستی انسان را با خدا مرتبط می کند و اگر این ارتباط برقرار شد، این دانش در انسان در برابر الهی خشیت ایجاد می کند که ناشی از پی بردن به عظمت الهی است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: اگر انسان خدا و افعال خدا را شناخت در مقابل نیز خود را می شناسند و می فهمد که در برابر عظمت الهی، هیچ است و این انسان اگر به این‌ آگاهی رسید در برابر عظمت الهی دارای خشیت می شود.

وی بیان کرد: اساتید دانشگاه، باید تلاش کنند که این خشیت را در خود ایجاد و به دانشجویان منتقل کنند و در کنار تخصصی که دارند مبلغ دین خدا باشند و ارزش های دینی و معنوی را به دانشجویان تعلیم دهند و در این زمان است که استاد بودن ارزشمند می شود.

امام جمعه ایلام گفت: ایمان به خدا وقتی در درون انسان باشد در برابر هیچ قدرتی جز قدرت خداوند متعال ترس ندارد، کسانی که در برابر قدرت غیر خدا مانند آمریکا و اسرائیل مرعوب می شوند نشان آشکار این است که قدرت خدا را درک نکرده و ایمان آنان ضعیف است.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: امروز افتخاری که خدا به اساتید دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی داده یک فرصت است، دنیای امروز تشنه آرامش است و این آرامش در پرتو معارف الهی و دین مبین اسلام حاصل می شود.

وی یادآور شد: اساتید دانشگاه به عنوان الگوهایی که می توانند این آرامش و خشیت در برابر الله را منتقل کنند بسیار ارزشمند است، ظرفیتی است که خداوند متعال برای اساتید فراهم کرده است، این دانش از خون شهدا هم بالاتر بوده و انسان ساز است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در این شرایط که دنیای استکبار جهانی در تلاش برای دین زدایی از جامعه است، نقش اساتید در علمی که ثمره آن خشیت الهی خواهد بود، بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی اعتلا با هدف تعالی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارکنان واحدهای دانشگاهی، در جهت شبکه‌سازی اجتماعی، بصیرت افزایی انقلابی و توانمندسازی حرفه‌ای در سطح دانشگاه های کشور در سه مرحله استانی، منطقه ای و ملی برگزار می شود.

این طرح به مدت دو روز با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به مدت ۲ روز برگزار شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.