تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

معاون اجرایی رئیس جمهوری خبر داد:

پرداخت ۲۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در کشور طی سال گذشته

پرداخت ۲۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در کشور طی سال گذشته
تهران - معاون اجرایی رئیس جمهوری با اعلام اینکه سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در سراسر کشور توزیع شد، گفت: کشور در حوزه زیرساخت به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

محسن منصوری همایش مشترک وزارتخانه‌های نیرو، کشور و صمت با استانداران و مدیران صنعت برق کشور، با بیان اینکه رشد اقتصادی مثبت ۴ درصد را ثبت کردیم که اتفاق مهمی است، اظهار داشت: اگرچه با هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی اقتصادی فاصله داریم؛ اما تلاش خود را برای این حوزه به کار بستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: اتفاقات مثبت در شرایطی رخ داد که ما انبوهی از ناترازی‌های ارزی، انرژی و موارد دیگر کشور را تحویل گرفتیم.

وی افزود: ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشتیم و وزارت نیرو تدبیر به خرج داد و با اعمال مدیریت توأم با هم‌افزایی توانستیم تابستان سال گذشته را به بهترین نحو به پایان برسانیم.

منصوری بیان کرد: اقدامات بزرگی در حوزه ساخت نیروگاه و انرژی‌های خورشیدی رخ داده است که سیاست‌گذاری‌های حوزه تولید سبب شد تا پروژه‌های سنگین در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسیده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: در بخش فاضلاب اهواز در یک سال به‌اندازه ۳۰ سال گذشته کار شده است‌؛ همچنین اتفاقاتی که در سنندج و همدان افتاد، بی‌نظیر بود و این اقدام‌ها در کنار بهینه‌سازی مصرف زمینه تامین پایدار برق را فراهم کرد.

وی گفت: طرح‌های بهینه سازی مصرف برق مصداق کلام مقام معظم رهبری در بحث مردمی‌سازی است که نتیجه آن بر همگان مشخص شد.

منصوری با بیان اینکه تامین برق و آب امروز یک حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و همه‌جانبه است و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار آن باشد، بیان کرد: دوگانه تامین برق بخش خانگی و صنایع دوگانه غلطی است و تامین انرژی برای همه مصارف ور چهارچوب در دستور کار است.

منصوری گفت: دولت سال گذشته مدیریت مصرف برق را از خود شروع کرد و سختگیرانه‌ترین برنامه‌ها برای دستگاه‌های دولتی بود.

وی گفت: کشور در حوزه زیرساخت به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.