تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در جمع خبرنگاران عنوان‌ کرد:

طرح سراسری پاداش صرفه جویی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد/ادارات استان باید استان به میزان ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند

طرح سراسری پاداش صرفه جویی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد/ادارات استان  باید استان  به میزان ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند
نگاه اقتصاد: نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تشریح طرح بزرگ پاداش صرفه جویی ۲۰=۱ در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام برگزار شد.

دکتر ناصری در این نشست با اشاره به این که برای مشترکین کم مصرف پاداش در نظر گرفته شده، شرایط مشمولیت آن را بیان کرد و افزود: مشترکین با خاموش کردن کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده از سایه بان بر روی‌کولر، عدم استفاده از دستگاه های برقی غیر ضرور و مدیریت مصرف روشنایی ساختمان و دمای ۲۴ درجه آسایش می توانند از پاداش به صورت بستانکاری در قبوض برق بهره ببرند.

ناصری به بازسازی ۱۳۰ روستا در سال گذشته و برنامه ی در دست اجرا برای بازسازی ۱۳۰ روستا در بحث جایگزینی شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در سال جاری اشاره کرد.

ایشان با بیان این‌که آگاهی بخشی و آگاهی افزایی و نشر شبکه ای انتقال مفهوم صرفه جویی به مشترکین بسیار حائز اهمیت است، نقش رسانه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام در ادامه با بیان این که مشترکان خانگی به ازای صرفه‌جویی در هرکیلو وات ساعت به میزان ۲ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد، افزود: مشترکین پرمصرف هم به صورت پلکانی با قبوض برق روبرو شده و مشمول یارانه انرژی کمتری می شوند.

ناصری با ذکر این نکته که طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی از اول خرداد ماه امسال شروع شده، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تا پایان شهریورماه ادامه دارد و مشترکین می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف برق از پاداش برخوردار شوند.

این مسئول به بیان برنامه های گذر از پیک ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: تعدیل بار روشنایی سطح خیابان ها، هوشمندسازی و کنترل پذیری لوازم اندازه گیری مشترکین پرمصرف خانگی، شناسایی و قطع برق مراکز استخراج رمزارزها به صورت مستمر از جمله این برنامه ها می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام سایر برنامه های گذر از پیک سال جاری را شامل اطلاع رسانی گسترده در رسانه ها و سطح شهرها و جاده ها و اجرای طرح پاداش صرفه جویی برای مشترکین خانگی عنوان کرد و افزود: اگر مشترکین تا نیم برابر الگوی مصرف، کاهش مصرف برق داشته باشند به ازای هرکیلو وات ساعت تا ۲ هزار تومان که ۲۰ برابر قیمت فروش انرژی است، پاداش دریافت خواهند کرد.

ناصری یادآور شد: دستگاه های اجرایی و دولتی استان بر اساس مصوبه هیات وزیران موظف هستند با تغییر در ساعات کاری فصل گرم به میزان ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند. ایشان در این راستا به نصب کنتور هوشمند در ادارات اشاره کرد و افزود: پایش دستگاه‌های اجرایی استان توسط اکیپ های بازرسی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.