تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

تشکیل قرارگاه روح الله برای مهار آتش سوزی در عرصه های طبیعی ایلام

تشکیل قرارگاه روح الله برای مهار آتش سوزی در عرصه های طبیعی ایلام
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام از شروع به کار قرارگاه مهار آتش روح الله در استان خبر داد و گفت: سپاه استان با تمام ظرفیت انسانی، تجهیزات و ادوات در قالب این قرارگاه مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای مهار آتش سازی احتمالی در مراتع و اراضی جنگلی آماده است.

سردار جمال شاکرمی روز شنبه در نشست مشترک قرارگاه فرماندهی سپاه با منابع طبیعی با محوریت پیشگیری از وقوع آتش اظهار کرد: ذیل این قرارگاه مرکزی باید قرارگاه هایی در تمام شهرستان ها با ریاست فرماندهان سپاه نواحی و دبیری منابع طبیعی و آبخیزداری هر شهرستان تشکیل شود و پیشگیری از آتش و مهار سریع آن و پاسخگویی در مورد چگونگی عملکرد در زمینه آتش‌ سوزی بر عهده اعضای مسئولان سپاه و منابع طبیعی و آبخیزداری در هر شهرستان است.

وی با اشاره به پوشش متراکم عرصه های جنگلی و مرتعی استان در سال جاری، افزود: باید در کنار سپاه و منابع طبیعی و آبخیزداری سایر دستگاه ها نظیر محیط زیست، نیروی انتظامی، هلال احمر و انجمن های مردم نهاد نیز بکارگیری شوند.

شاکرمی یادآور شد: قرارگاه روح الله برای جلوگیری، مهار و احیای مراتع آسیب دیده از آتش سوزی تشکیل شده و در این راستا همه امکانات و نیروی سپاه و بسیج بکار گرفته می شود.

وی از کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری خواست نقاط مستعد آتش سوزی بر اساس نقشه مشخص و در اختیار قرارگاه داده و از روش های نوین برای مهار آتش استفاده شود.

وی تاکید کرد: سپاه با استفاده از امکانات بروز مانند پهپاد و هلی شات امکان شناسایی دقیق مناطق دچار آتش سوزی را دارد و برای شناسایی عاملان احتمالی آتش سوزی ها نیز از اشراف اطلاعاتی خود و با همکاری دستگاه های نظامی، امنیتی و قضایی بهره گیری می کند.

شاکرمی تاکید کرد: باتوجه به تراکم زیاد مراتع استان به علت بارش ها، امسال گشت و مراقبت از اراضی طبیعی باید عملیاتی و با حساسیت بالا و با مشارکت همه دستگاه ها باشد.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست تفاهم نامه ای میان سپاه و منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص همکاری این ۲ دستکاه در قالب قرارگاه روح الله با هدف جلوگیری و مهار اتش سوزی در عرصه های طبیعی منعقد شد.

استان ایلام دارای ۶۴۱ هزار هکتار جنگل طبیعی و ۷۸۰ هزار هکتار مراتع است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از وسعت ۲ میلیون هکتاری استان ایلام را عرصه های طبیعی تشکیل داده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.