تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

۸ میلیون نفر ساعت بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام

۸ میلیون نفر ساعت بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام
نگاه اقتصاد - مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کارکرد بدون حادثه در این پالایشگاه از مرز ۸ میلیون نفر ساعت عبور کرده، گفت: در سال گذشته، کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی ۳ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر ساعت به ثبت رسیده است.

 

به گزارش روابط عمومی؛ “روح اله نوریان” افزود: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تاکنون ساعت کار بدون حادثه در این مکان صنعتی از مرز ۸ میلیون و ۲۸۷ هزار نفر ساعت عبور کرده است، اظهار داشت: این شرکت در اجرا و استمرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل تلاش های قابل قبولی انجام داده و همواره سعی دارد با نگاه فرآیند محور، اهتمام به الزامات ایمنی و ارائه آموزش‌های هدفمند، این مهم را گسترش دهد.

 

نوریان با بیان اینکه در طول سال گذشته ۵ هزارو ۸۰۶ پروانه انجام فعالیت صادر شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۸ پروانه شعله باز، ۳ هزارو ۹۷۸ پروانه کار گرم، ۲۴۹ پروانه کار سرد و ۸۷۱ مورد کار روزمره بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در طول سال گذشته ۱۶۶ مورد عوامل با پتانسیل خطر در سطح نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی گزارش شده که توسط واحد های ذیربط اقدام اصلاحی برای رفع خطر انجام شده است.

نوریان با بیان اینکه در این دوره زمانی ۱۶۶ گزارش شرایط و اعمال ناایمن پیگیری و انجام شده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ یکهزار و ۴۱۳ مورد خطر در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شناسایی شده که از این تعداد یکهزار و ۳۷۳ مورد از آنها ریسک های قابل قبول، ۴۰ مورد قابل تحمل و هیچگونه ریسک غیرقابل قبولی مشاهده نشده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته هیچ گونه حادثه منجر به فوت و ناتوان کننده‌ای در این واحد صنعتی رخ نداده است، افزود: به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و باز آموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی بیش از ۴۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی از جمله دوره آموزشی ایمنی و آتش نشانی عمومی برای کلیه پرسنل و خانواده آنها، دوره تخصصی کار در ارتفاع، دوره بازآموزی پرمیت، دوره های تخصصی لحاظ شده در پیمان های جاری شرکت و غیره با مشارکت کارشناسان ایمنی و آموزش شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی HSE در این دوره زمانی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه ماموریت این واحد با هدف تولید ایمن، پاک و پایدار بسیار خطیر است و نباید در اجرای آن سهل انگاری شود،تصریح کرد: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سرلوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.

نوریان از برگزاری ۵۲ مانور در سطوح ۱و ۲ و ۳ در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد مانور به صورت داخلی و رزمایش های مشترک شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح استان و با مشارکت دستگاه های پشتیبانی، امدادی، امنیتی و انتظامی استان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در طول سال گذشته حدود ۹ هزار نفر ساعت استندبای فعالیت‌های با ریسک بالا توسط همکاران آتش نشانی این مجموعه انجام گردیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.