تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

استاندار ایلام: ابرپروژه سامانه گرمسیری نماد محرومیت زدایی در استان ایلام است

استاندار ایلام: ابرپروژه سامانه گرمسیری نماد محرومیت زدایی در استان ایلام است
ایلام - استاندار ایلام اجرای ابرپروژه سامانه گرمسیری را از مهم ترین برنامه ها بویژه در حوزه محرومیت زدایی از استان توصیف کرد و گفت: برکات بهره‌برداری از این طرح در بخش های مختلف استان نمود خواهد داشت.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی استان با اشاره به ابر پروژه‌ سامانه‌ گرمسیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت در استان ایلام تاکید کرد: برای این ابرپروژه که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون حدود هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت بهره‌برداری، ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آب‌رسانی می‌شوند که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا درحال انجام است.

استاندار ایلام با اشاره به اشتغال‌زایی این ابرپروژه یادآور شد: این پروژه در اوج کار برای ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند و در حال حاضر هم یک هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به‌کار هستند.

بهرام نیا همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ابر پروژه‌ سامانه‌ گرمسیری در محدوده‌ی استان ایلام، افزود: از سومار تا سد کنجانچم ۹۰ کیلومتر و از سد کنجانچم تا دهلران ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌گیرد و در این پروژه ۱۷ کیلومتر تونل احداث و از لوله‌هایی به قطر به ۲.۴۰ متر (۲۴۰ سانتی‌متر) استفاده شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه سد کنجانچم با ظرفیت ۸۵ میلیون متر مکعب، هم اکنون هفت میلیون متر آب ذخیره دارد، گفت: در پروژه سامانه گرمسیری، پنج کیلومتر کانال مشبک شده، ۷۰ هزار متر مکعب بتن و ۱۱۰ هزار تن میلگرد استفاده شده است.

وی با اشاره به اقدامات جهادی دولت و سپاه در استان گفت: استان ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، رتبه‌ نخست آب‌رسانی به مناطق محروم در کشور را دارد و روستاهای هدف آب‌رسانی که ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان بود، به ۲۰۰ روستا ارتقا یافت.

وی با اشاره به توانمندی بالای سپاه پاسداران، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا در تکمیل پروژه‌های کلان و مهم کشور افزود: واگذاری پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کلان به سپاه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ارتقا کیفیت پروژه‌ها و بهره‌برداری در زمان تعیین شده را در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام با یادآوری هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس همدلی و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح صورت گرفت و همه‌ مردم و رزمندگان با همدلی پس از هشت سال جنگ نابرابر با دشمن بعثی که تا بن دندان مسلح بود، پیروز شدند که افتخار بزرگی بود.

بهرام نیا اضافه کرد: پس از جنگ تحمیلی، دوران سازندگی بود که در نتیجه‌ یکی از این اقدامات برای سازندگی، تشکیل قرارگاه‌های ‌ارتش و سپاه بود که در این راستا قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران شکل گرفت و با نیروهای متخصص و توانمند با تمام توان، کار خود را برای تکمیل پروژه‌های کلان عمرانی در کشور آغاز کرد و تاکنون کارنامه‌ی درخشانی دارد و خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: مجلس به این موضوع شکل قانونی داد که چند درصد از اعتبارات تملک‌دارایی به حوزه‌ قرارگاه اختصاص یابد و دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم و تکمیل پروژه‌های مهم و اساسی در هر استان با بسیج سازندگی سپاه قرارداد منعقد می‌کنند تا پروژه‌ها را در زمان مقرر مورد بهره‌برداری قرار دهند.

استاندار ایلام با بیان این‌که واگذاری کارها به بسیج، سرعت و کیفیت پروژه‌ها را در پی دارد، یادآور شد: سپاه از نظر کمی و از نظر هزینه و فایده با رعایت صرفه‌جویی پروژه‌ها را تکمیل می‌کند.

بهرام نیا با ذکر این نکته که هر جا نیاز به حضور سپاه بوده است، بی درنگ با قدرت حضوری فعال داشته است، گفت: امروز هدف دشمنان نظام، ناکارآمد جلوه دادن نظام است تا ناامیدی را القا کنند، اما فتنه‌ی آنان خنثی شده است.

بر اساس این گزارش، نشست امروز قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) به درخواست قرارگاه محرومیت‌زایی سپاه برگزار و مقرر گردید جلسه‌ی اصلی کارگروه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) فردا جمعه با حضور استاندار ایلام و سردار آبرومند دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور و مدیران استانی مرتبط برگزار شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.