تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

امیر عبداللهیان:

مردم ثابت کردند ایران سرزمین کودتای مخملی نیست

مردم ثابت کردند ایران سرزمین کودتای مخملی نیست
تهران- وزیر امور خارجه با بیان اینکه کاخ سفید و تعداد اندکی از کشورهای اروپایی در ماههای گذشته تلاش کردند که در ایران اغتشاش‌آفرینی کنند، گفت: مردم ایران یکبار دیگر ثابت کردند که ایران سرزمین کودتاهای مخملی نیست.

حسین امیرعبداللهیان روز پنج‌شنبه در آیین سلام و تبریک سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی در کشورمان به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دولت سیزدهم در مدت سپری شده از آغاز به کار خود، به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در توسعه سیاست خارجی با همسایگان، دوستان، کشورهای آسیایی و یکایک کشورهای جهان دست یافته است، گفت: دولت سیزدهم در راستای تقویت پایداری اقتصاد خود، توسعه مناسبات و همکاری‌های خارجی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را دنبال کرده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از میز مذاکره فاصله نگرفت و مذاکره همواره مورد توجه ما بوده است، افزود:‌ به صراحت به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که باید بین ارسال پیام‌های رسمی از کانال‌های دیپلماتیک و اظهارات متناقض رسانه‌ای یکی را انتخاب کنند، چرا که دنبال کردن سیاست‌های دوگانه و ریاکارانه در این مسیر موثر نخواهد بود.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: اگر طرف‌های مقابل با نیت و اراده واقعی و نگاه واقع‌بینانه به دنبال بازگشت به توافق باشند، ایران در مسیر دیپلماسی از هر توافق عزتمندانه، قوی و پایدار استقبال می‌کند. ایران مذاکره را برای تحقق اهداف عملی و ملموس و نه صرفا مذاکره برای مذاکره دنبال می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ سیاست دوگانه در قبال اوکراین خودداری کرده و برای تحقق آتش‌بس پایدار در اوکراین و یمن توامان تلاش کرده است. رئیس جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر تلاش‌های مسمتری برای برقراری آتش‌بس در اوکراین و یمن داشته است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه کاخ سفید و تعداد اندکی از کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته تلاش کردند که در ایران اغتشاش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: مردم ایران یکبار دیگر ثابت کردند که ایران سرزمین کودتاهای مخملی نیست./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.