تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

هادی‌گلشنی، مربی و پیشکسوت فوتبال ایلام در گفتگو با‌ گروه رسانه ای ندای زاگرس عنوان‌ کرد:

در آزادی به پرسپولیس گل زدم

در آزادی به پرسپولیس گل زدم
نگاه اقتصاد

 

در آذرماه سال ۱۳۶۹ و در مرحله برگشت جام حذفی کشور تیم فوتبال دارایی ایلام بعد از متوقف‌کردن حریف خود با نتیجه ی یک بر یک در ورزشگاه تختی ایلام، این بار در ورزشگاه بزرگ آزادی به مصاف پرسپولیس تهران رفت. این دیدار در پایان به سود تیم بزرگ پایتخت همراه شد و تنها گل تیم دارایی ایلام را ” هادی گلشنی ” در دقیقه ی ۵۵ به‌ ثمر رساند؛ مهاجم ریزنقش و آماده ای که موفق شده بود در بازی رفت هم برای دارایی ایلام گلزنی کند.

 

“هادی گلشنی” گلزن دیروز و مربی و پیشکسوت امروز باشگاه فوتبال عقاب ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه رسانه ای ندای زاگرس از حال و هوای آن روزهای فوتبال ایلام و حضورش در این عرصه گفت و اظهار داشت: فوتبال را از سال ۶۰ با تیم نوجوانان شاهین آغاز کردم و بعد از آن در سالهای ۶۱ و ۶۲ در خدمت تیم ایلام جوان بودم و تا سال ۶۴ موفق شدیم در مسابقات باشگاهی استان چندین مقام قهرمانی کسب کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایلام در ادامه اظهار داشت: از سال ۶۴ برادرم شهید عبدالرضا گلشنی که از فوتبالیست های ارزنده استان بود، باشگاه دارایی را تأسیس کرد و من هم از همان زمان تا اوایل دهه ۷۰ به این تیم پیوستم و با شرکت در مسابقات لیگ استان و حذفی چند دوره عنوان قهرمانی را به دست آوردیم.

ایشان اضافه کرد: بعد از قهرمانی در جام حذفی استان به مرحله سوم حذفی کشور صعود کردیم و در مقابل تیم پرسپولیس قرار گرفتیم.

گلشنی با بیان این که در دیدار رفت در ورزشگاه تختی ایلام توانستیم پرسپولیس را با نتیجه یک بر یک متوقف کنیم، خاطر نشان ساخت: در آن دیدار موفق شدم تک گل دارایی را به ثمر برسانم.

در دیدار برگشت هم که در آذرماه ۶۹ در ورزشگاه آزادی برگزار شد، علیرغم شکست سنگین برابر تیم قدرتمند پایتخت، برای بار دوم با همکاری و تلاش هم تیمی هایم موفق به گلزنی شدم.

مربی باشگاه عقاب ایلام بازی با تیم قوی و پرطرفدار پرسپولیس را یک افتخار بزرگ برای فوتبال استان و بازیکنان ارزشمند تیم در آن مقطع عنوان‌ کرد و افزود: خاطرات آن روزهای خوب هیچگاه از ذهن پاک نمی شوند.

این‌ مربی ارزنده یادآور شد: به همراه تیم منتخبی از بازیکنان طراز اول استان در مسابقات لیگ قدس کشور شرکت کردیم و یک دوره قهرمان دسته ی دوم لیگ قدس شدیم و به لیگ یک صعود کردیم.

گلشنی افزود: حضور تیم منتخب استان با همفکری و همکاری بازیکنان خوب استان در آن زمان یک فرصت ایده آل و رویایی بود و در مسابقاتی که در لیگ یک قدس داشتیم با کمک خدا و همبازی هایم هر سه گل زده ی تیم را به ثمر رساندم.

پیشکسوت فوتبال ایلام تصریح کرد: با توجه به شاخصه ی ارزشمند فوتبال ایلام در دهه های ۶۰ و ۷۰ از مسئولین انتظار می رود که به ما کمک کنند تا شمه ای از آن فوتبال زیبا را با بازیکنان خوب و مستعد امروز به نمایش بگذاریم.

گلشنی با اشاره به این که از سال ۹۶ وارد مقطع مربیگری شدم و تا به حال در باشگاه عقاب ایلام مشغول آموزش به بازیکنان مستعد در رده های پایه هستم، اظهار داشت: نوجوان و نونهالان امروز پتانسیل خوبی برای پیشرفت دارند و اگر از نظر مالی و زیرساخت ها مورد توجه و حمایت قرار بگیرند در آینده فوتبال استان رشد بالقوه ای خواهد داشت.

ایشان افزود: سطح فوتبال استان از لحاظ عملکرد قابل قیاس با گذشته نیست. آن زمان فوتبال عشق و علاقه و لذت بود و در سطح کشور هم همین خصوصیات را به همراه داشت. آن روزهای فوتبال پول نبود و به فوتبال به دید یک شغل نگاه نمی کردند و بازیکنان در کنار هم تیم های خوبی را تشکیل می دادند و مدیران هم حمایت می کردند.

گلشنی ادامه داد: الان فوتبال در سطح کشور یک شغل شده و بازیکنان و مربیان باید قرارداد ببندند و دیگر انگیزه خاصی وجود ندارد. در استان‌ متأسفانه اسپانسر مالی وجود ندارد و هنوز بازیکنان هزینه های سفرشان را خودشان پرداخت می‌کنند.

مربی باتجربه باشگاه عقاب ایلام با بیان این که اگر مدیران و مسئولان حمایت کنند، مطمئن باشید که همین استعدادها می توانند در سطح لیگ یک و برتر شرکت کنند و همان فوتبال زیبای دهه ۶۰ و ۷۰ را نمایش دهند، به نقش رسانه در ایجاد انگیزه در ورزش اشاره کرد و افزود: رسانه در حمایت از فوتبال بسیار انگیزه بخش و مشوق است. رسانه استعدادها و کمبودها را می بیند. الان زیرساخت در فوتبال استان دیده نمی شود. زمین های چمن‌ هم آن کارایی لازم را ندارند و باید فوتبال آموزان در زمین های نسبتا خاکی تمرین‌ کنند و چمن ها به شکل درست آبیاری نمی شوند.

گلشنی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری و حمایت بیشتر مسئولین ورزش استان فضاهای ورزشی توسعه پیدا کند و در ادامه شاهد پیشرفت فوتبال استان با درخشش نوجوانان و جوانان مستعد باشیم./ اسلام انصاری فر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.