تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ:

اجلاسیه کنگره شهدای پایتخت در دهه اول بهمن امسال برگزار می‌شود

اجلاسیه کنگره شهدای پایتخت در دهه اول بهمن امسال برگزار می‌شود
تهران- فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران گفت: اجلاسیه کنگره ملی شهدای پایتخت، ۲۶ سال پس از اولین کنگره شهدای پایتخت، در دهه اول بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

 

سردار «حسن حسن‌زاده» در نشست مشترک مدیران شهرداری و سپاه حضرت محمد رسول‌الله که با حضور «علیرضا زاکانی» شهردار تهران برگزار شد، گفت: به نظر من بهترین فرصت در طول دوران پس از انقلاب اسلامی برای ارائه الگوی جامعه اسلامی اکنون بوجود آمده است و نباید این فرصت بزرگ را از دست بدهیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران افزود: در موضوع تعامل و هماهنگی میان سپاه و شهرداری در نقطه خوب و مطلوبی هستیم؛ مناطق شهرداری و نواحی سپاه در این دوره تعامل مناسبی دارند چرا که ما اگر بخواهیم در تهران به نقطه مطلوبی در اقدامات فرهنگی و اجتماعی برسیم دو رکن اصلی شهرداری و سپاه تهران است و با هم‌افزایی مضاعف می‌توانیم محور تحولات و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تعلیم و تربیت باشیم.

وی با بیان اینکه در آغاز گام دوم انقلاب نیروهای ولایتمدار و وفادار به نظام و انقلاب در شبکه مدیریتی کشور قرار گرفته اند، بر ترسیم نقشه راه برای رسیدن به آرمان‌های مورد نظر انقلاب اسلامی در کلانشهر تهران تاکید کرد و گفت:‌ تهران باید جهان اسلام باشد.

 

افق ایجاد محله اسلامی در حدود ۱۲۰۰ نقطه از پایتخت

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در خصوص اقدامات انجام‌شده و برنامه‌ها در حوزه محلات اسلامی گفت: می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تعلیم و تربیت را در ۳۵۲ محله شهرداری آغاز کنیم و در صورتی که برنامه‌ریزی انجام شده محقق شود، تا پنج سال آینده در روز عید غدیر با همکاری و جوشش محلات، ۱۲۰۰ خیابان جشن غدیر برگزار خواهد شد.

سردار حسن زاده همچنین به راه‌پیمایی جاماندگان اربعین در تهران اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به یکی از مولفه‌های هویتی شهر تهران تبدیل شده‌ و این رویداد فرهنگی و اثرگذار سالانه به صورت خودجوش در حال توسعه است.

 

کنگره ملی شهدای پایتخت باید متفاوت برگزار شود

سردار حسن‌زاده در ادامه به برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت در بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم امسال در تهران، برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت است که قرار است ۲۶ سال پس از اولین کنگره شهدای پایتخت، اجلاسیه آن در دهه اول بهمن ماه برگزار شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) افزود: مهم است و می‌طلبد که یک دهه را به عنوان دهه شهدایی و متفاوت در پایتخت داشته باشیم.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های کنگره شهدای ملی پایتخت با مراسم سایر استان‌ها، وجود و فعالیت چند کمیته از جمله کمیته شهدای مقاومت، شهدای ادیان توحیدی است که در سایر استان‌ها وجود ندارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.