تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

هشتمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب ایران در دفتر حزب مستقل و اعتدال ایران برگزار شد

هشتمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب ایران در دفتر حزب مستقل و اعتدال ایران برگزار شد
نگاه اقتصاد - هشتمین جلسه کمیته بین الملل خانه احزاب ایران به میزبانی حزب مستقل و اعتدال ایران اسلامی در دفتر این حزب برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید همراه بود، فرید شهاب رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب ایران با ذکر حدیثی از امام حسین(ع): شیعه واقعی کسی است که دلش از هرگونه مکر و نیرنگ پاک باشد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، ابراز امیدواری نمود که هیچگونه مکر و نیرنگی در دل شیعیان قرار نگیرد و در این عالم طوفانی و در این کشتی نجات امام حسین (ع) دست همه را بگیرد و ظهور آقا امام زمان را نزدیک کند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از فضای به وجود آمده در راستای پیشنهاد اعضای این کمیته جهت برگزاری جلسات دوره‌ای در خانه احزاب، از دکتر حشمتیان که از قدما و پیشکسوتان خانه احزاب و رئیس حزب مستقل و اعتدال ایران به جهت میزبانی از هشتمین جلسه کمیته بین‌الملل خانه احزاب تشکر و قدردانی نمود.

ایشان با اشاره به برگزاری جلسات کمیته بین‌الملل در دفاتر احزاب مختلف خاطرنشان ساخت: این رفت و آمدها می‌تواند در تلطیف و تعمیق روابط و ارتباطات کمیته بین الملل با همه احزاب اثربخش باشد.

وی بهره‌مندی از این فرصت مغتنم را در راستای استفاده از نکته نظرات و دیدگاه‌های متنوع جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی در تصمیم گیری‌ها را مهم دانست و ابراز امیدواری نمود این روند استمرار یابد.

رئیس کمیته بین الملل با مروری بر وقایع و اتفاقات جهانی و بین المللی طی هفته‌های گذشته، جو امنیتی فرانسه را که به دلیل کشته شدن یک نوجوان به وجود آمده را نگران کننده و در عین حال مغایر با شعارهای مسئولان این کشور در بحث دموکراسی و آزادی عنوان نمود و یادآور شد: مواضع این کشور در قبال اعتراضات مردم فرانسه با سایر کشورها بسیار متفاوت و تعجب برانگیز است.

شهاب همچنین با اشاره به دیگر رخدادهای مهم بین المللی هم سوئی کشور روسیه در بحث صدور بیانیه برخی کشورهای عربی در خصوص ادعای خلاف واقع کشور امارات در خصوص جزایر ایرانی را نامعقول و در تعارض با منافع مشترک با کشورمان عنوان کرد.

وی همچنین با تأکید بر نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و بحث افزایش مشارکت مردم در این خصوص گفت: کمیته بین‌الملل با تمام توان خویش برای هم افزایی و پرشور نمودن این دوره از انتخابات فعالیت خواهد نمود.

قدرت علی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران و رئیس ادوار خانه احزاب ایران که در حال حاضر رئیس جبهه مستفلین و اعتدالگرایان ایران و همچنین نماینده احزاب ملی و عضو کمیسیون ماده ۱۰، احزاب می باشد، نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و بیان مطالبی در رابطه با چگونگی تشکیل حزب مستقل و اعتدال ایران، از آقای شهاب رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب و دیگر عزیزان عضو این کمیته و آقای سرابیان رئیس کمیته بین الملل حزب مستقل و اعتدال ایران که بعنوان نماینده این حزب در کمیته بین الملل خانه احزاب حضور دارند، تشکر کردند و به عنوان شهید زنده عملیات کربلای یک، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شرفیابی خود به همراه نمایندگان دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در سال۱۳۷، قبل از تأسیس حزب مستقل و اعتدال ایران، به حضور مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفتند حزب ما و حتی جریان مستقلین و اعتدالگرایان ایران با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودن “خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید”شکل گرفته است و سعی کردیم که با شعار” نه افراط و نه تفریط”در تمام وقایع و بویژه انتخابات ها در کنار مردم باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.