تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

وزیر کشور: هماهنگی های ایران و عراق برای اربعین ۱۴۰۲ در حال انجام است

وزیر کشور: هماهنگی های ایران و عراق برای اربعین ۱۴۰۲ در حال انجام است
ایلام - وزیر کشور گفت: هماهنگی های لازم برای ایام اربعین در مرزها به منظور سهولت در تردد هر چه بهتر زایران اربعین حسینی با حضور مسوولان عراقی در حال انجام است.

احمد وحیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مرز مهران اظهار داشت: در بازدید امروز از مرزهای چهارگانه مهران، خسروی، چذابه و شلمچه که به اتفاق همراه وزیر کشور عراق انجام شد، پیرامون شناسایی مسایل و مشکلات موجود و اقدامات لازم جهت رفع موانع با هماهنگی ۲ کشور تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

وی با قدردانی از مهمان نوازی مردم و دولت عراق از زایران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: برای ایام اربعین هماهنگی های خوبی در مرزها برای تردد راحت زایران، مسایل مربوط به گذرنامه ، جاده ها، حمل و نقل، آب، تغذیه و اسکان با همتای عراقی و استانداران ایلام و واسط مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور با تاکید بر ثبت نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح بیان کرد: در سامانه سماح پیش بینی شده است که زایر مرز مورد نظر را تعیین کند، البته اگر به هر دلیلی زوار عزیز مرز را تغییر دادند، باید در سامانه ثبت کنند.

وحیدی تاکید کرد: توصیه می کنیم زوار مرزی را که انتخاب و در سامانه سماح ثبت نام می کنند ، تا حد امکان عوض نکنند تا آمار جمعیتی تردد از مرزها مشخص و برنامه ریزی های لازم‌ جهت سهولت در تردد انجام گیرد.

وی در خصوص وضعیت جابجایی زوار نیز یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای جابجایی زایران توسط وزارت راه انجام شده است و در این خصوص تنها تا حدودی با کمبود اتوبوس مواجه هستیم که امیدواریم با خودروهای شخصی زایران این مهم جبران شود اما در این خصوص اطلاع رسانی کامل انجام می شود.

وحیدی اضافه کرد: برنامه پیش بینی متمرکزی نیز توسط سازمان هواپیمایی برای سفرهای هوایی ایام اربعین در نظر گرفته شده و نزدیک به هزار پرواز برای فرودگاه نجف و بغداد تعیین شده است.

وزیر کشور گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتی مورد نیاز صورت گرفته است‌ که امیدواریم اربعین نیز همانند سال های گذشته با شکوه خاصی برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت های اربعین در استان ایلام افزود: حوزه راه استان ایلام اقدامات خوبی انجام گرفته بطوریکه در مسیر ایلام – مهران احداث ۲ تونل در دست اقدام است که یکی از این تونل ها کامل و تکمیل و دیگری نیز امکان تردد در آن برقرار است .

وزیر کشور تاکید کرد: توسعه پارکینگ ها، محوطه پایانه مرزی مهران ، سایبان ها، مه پاش و افزایش درب های خروجی پایانه جهت سهولت در تردد زوار و افزایش سرویس های بهداشتی و مراکز خدماتی از جمله اقدامات انجام شده در مرز مهران است.

وحیدی یادآور شد: گذرنامه جدیدی بین ۲ کشور ایران و عراق با عنوان اختصاصی زیارت اربعین تصویب شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۶ مرز برای تردد زوار در ایام اربعین حسینی پیش بینی شده و یک‌ مرز هم برای انتقال حمل و نقل و مواکب در نظر گرفته شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.