تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

بارگیری بیش از هشت میلیون تن کالای اساسی از بندرامام خمینی (ره)

بارگیری بیش از هشت میلیون تن کالای اساسی از بندرامام خمینی (ره)
اهواز - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت میلیون تن انواع کالاهای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) به داخل کشور بارگیری شده است.

عادل دریس روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار دستگاه واگن انواع کالای اساسی بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

وی گفت: همچنین حمل واگنی کالاهای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال جاری با ۳۸ درصد رشد به حدود ۸۲۳ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر استفاده‌ حداکثری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) به منظور تسریع در روند خروج کالا اشاره کرد و افزود: رشد پیوسته‌ حمل ریلی کالاهای اساسی در سال جاری، حاصل هم افزایی این اداره کل و راه آهن جنوب با هدف تقویت حمل و نقل ریلی است.

وی عنوان کرد: در سال جاری میزان حمل جاده‌ای کالاهای اساسی از مبدأ این بندر بزرگ تجاری به مقاصد درون سرزمینی بیش از هفت میلیون و ۳۰۳ هزار تن بوده است.

دریس افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در حدود هشت میلیون تن انواع کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری که نخستین شهر لجستک غلات کشور است، تخلیه کرده اند.

وی ظرفیت روزانه حمل کالای اساسی از این بندر از طریق ریل ویژه را بیش از ۲۰ هزارتن عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش عملکرد بندر امام خمینی(ره)، فرصت بسیار مناسبی برای حمل کالا از طریق شبکه ریلی به‌وجود آمده است.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان در کرانه خلیج فارس است که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.