تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۳

لاینینگ چهار هزار متر از تونل کبیرکوه پایان یافت

لاینینگ چهار هزار متر از تونل کبیرکوه پایان یافت
ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه چهار هزار متر از تونل کبیرکوه لاینینگ شده است، گفت: این تونل بین شهرستان های دره شهر و آبدانان تا دهه فجر زیربار ترافیک قرار خواهد گرفت.

 

فرشاد دوستی روز سه شنبه در بازدید از تونل کبیرکوه در خصوص آخرین وضعیت اجرایی این پروژه اظهار کرد: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ و احداث جداول کناری هدایت آب است.

وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به چهار هزار متر از لاینینگ آن به انجام رسیده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ ، زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راهسازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در مرحله روسازی و آسفالت است و پل زیرگذر آن نیز احداث و تکمیل شده است.

دوستی در خصوص مسیر تونل کبیرکوه از سمت شهرستان دره شهر نیز یادآور شد: از سمت شهرستان دره شهر ۶.۵ کیلومتر راهسازی در حال انجام است که در این مسیر، ۹ رشته تونل و یک دهنه گالاری (تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر احداث شده و تاکنون نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ متر لاینینگ این تونل‌ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند، به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: از سمت دره شهر نیز طبق برنامه زمانبندی در صورت تأمین اعتبار و مساعد بودن شرایط پیش بینی می شود دهه مبارک فجر این قسمت از مسیر نیز تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: به لحاظ عملیات راهسازی تونل کبیرکوه و راه های طرفین تا دهه مبارک فجر تکمیل و امکان عبور وسایل نقلیه از این مسیر فراهم خواهد شد.

دوستی گفت: بهره برداری نهایی و زیر بار ترافیک رفتن تونل کبیرکوه طبق استانداردهای حمل و نقل منوط به تکمیل روشنایی و تهویه این تونل است که در این زمینه نیز بزودی مناقصه اجرای روشنایی تونل کبیرکوه برگزار خواهد شد.

تونل کبیرکوه بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد و با بهره برداری از آن بیش از ۲۰۰ پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیرکوه حذف و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان‌های مرکزی به مرزهای بین المللی کشور عراق خواهد داشت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.