تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

احتمالات جذاب قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا؛

شانس یکسان تیم‌های ایرانی برای تقابل با رونالدو

شانس یکسان تیم‌های ایرانی برای تقابل با رونالدو
تهران- قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا فردا پنجشنبه در مالزی برگزار می‌شود و نمایندگان ایران شانس یکسانی برای تقابل با کریستیانو رونالدو خواهند داشت.

 

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، دیدارهای نهایی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، روز گذشته (سه‌شنبه ۳۱ مرداد) برگزار شد تا تکلیف تیم‌های صعود کرده به مرحله گروهی مشخص شود.

در منطقه غرب آسیا چهار دیدار برگزار شد که تیم‌های النصر(عربستان)، الشارجه(امارات متحده عربی)، آلمالیق و ناوباهور نامانگان(ازبکستان) موفق شدند با برتری مقابل حریفان خود جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کنند و در سید چهارم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ قرار بگیرند.

با صعود ۲ نماینده ازبکستان در مرحله پلی‌آف این کشور در کنار عربستان با چهار نماینده بیشترین تعداد نماینده را در این دوره از رقابت‌ها خواهد داشت و ایران با ۳ نماینده، امارات و قطر با ۲ نماینده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا، ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح فردا پنجشنبه به وقت تهران در کوالالامپور برگزار خواهد شد.

در این گزارش سعی داریم بهترین قرعه و بدترین قرعه برای ۳ نماینده فوتبال کشورمان در این مسابقات را بررسی کنیم.

سید بندی کامل منطقه غرب

سید اول:

الاتحاد (عربستان سعودی)، پرسپولیس (ایران)، السد (قطر)، پاختاکور (ازبکستان)، الهلال (عربستان سعودی).

سید دوم:

سپاهان (ایران)، الدحیل (قطر)، نسف‌قارشی (ازبکستان)، الفیحا (عربستان سعودی)، نساجی مازندران (ایران).

سید سه:

الفیصلی (اردن)، استقلال (تاجیکستان)، نیروی هوایی (عراق)، اهال (ترکمنستان)، بمبئی سیتی (هند).

سید چهارم:

العین (امارات متحده عربی)، النصر (عربستان)، الشارجه (امارات متحده عربی)، آلمالیق (ازبکستان)، ناوباهور نامانگان (ازبکستان).

پرسپولیس

سرخ‌پوشان تهرانی به لطف حضور در سید اول مسابقات، با تیم‌های الاتحاد و الهلال عربستان هم‌گروه نمی‌شود. این ۲ تیم در کنار النصر با خرید فوق ستاره‌های فوتبال جهان، تیم‌های ترسناکی را راهی لیگ قهرمانان می‌کنند.

پرسپولیس شانس بیشتری نسبت به سپاهان و نساجی برای برخورداری از قرعه‌ای آسان دارد. بهترین قرعه‌ای که برای شاگردان گل‌محمدی می‌توان متصور شد این خواهد بود که در سید دوم با نسف‌قارشی ازبکستان، در سید سوم با هرکدام یک از تیم‌ها به غیر از نیروی هوایی عراق و در سید چهارم با الشارجه هم‌گروه شود.

*نکته: در صورت هم‌گروهی با الدحیل قطر از سید دوم، هم‌گروهی با تیم‌های آلمالیق و ناوباهور نامانگان ازبکستان در سید چهارم بهتر از الشارجه امارات خواهد بود.

سخت‌ترین قرعه برای سرخ‌پوشان تهرانی هم‌گروهی با تیم‌های الدحیل قطر یا الفیحا عربستان از سید دوم، نیروی هوایی عراق از سید سوم و تیم‌های العین امارات یا النصر عربستان از سید چهارم خواهد بود.

بهترین قرعه برای پرسپولیس:

پرسپولیس (ایران)، نسف‌قارشی (ازبکستان)، اهال (ترکمنستان) و الشارجه (امارات متحده عربی)

سخت‌ترین قرعه برای پرسپولیس:

پرسپولیس (ایران)، الدحیل (قطر)، نیروی هوایی (عراق) و النصر (عربستان)

سپاهان و نساجی

طلایی‌پوشان اصفهان و ببرهای مازندران که هر ۲ تیم در سید دوم قرعه‌کشی حضور دارند و بهترین و سخت‌ترین قرعه برای ۲ نماینده کشورمان یکسان خواهد بود. هر ۲ تیم تقریبا ۵۰ درصد احتمال دارد که با الاتحاد یا الهلال عربستان هم‌گروه شوند.

بهترین قرعه برای سپاهان و نساجی، با توجه به حضور پرسپولیس در سید یک، تنها تیم‌های السد (قطر) و پاختاکور (ازبکستان) به غیر از نمایندگان عربستان حضور دارند که نمایندگان ما شانس هم‌گروهی با آن‌ها را خواهند داشت.

در سید سوم هر کدام یک از تیم‌ها به جز نیروی هوایی می‌تواند قرعه آسانی باشد. در سید چهارم نیز هم‌گروهی با نمایندگان ازبکستان می‌تواند بهترین قرعه برای سپاهان و نساجی باشد.

بهترین قرعه برای سپاهان و نساجی:

سپاهان یا نساجی (ایران)، پاختاکور ازبکستان، اهال (ترکمنستان) و الشارجه (امارات متحده عربی)

سخت‌ترین قرعه برای سپاهان و نساجی:

سپاهان یا نساجی (ایران)، الهلال (عربستان)، نیروی هوایی (عراق) و العین (امارات متحده عربی)

با این تفاسیر همه نمایندگان ایران شانس تقابل با کریستیانو رونالدو در تیم النصر عربستان را خواهند داشت و حضور این فوق ستاره پرتغالی در ایران می‌تواند برای هواداران فوتبال کشورمان هیجان‌انگیز باشد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.