تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

فعالیت موکب فرهنگی هنری “شین” در ایلام بعد از ۱۱ شب فعالیت به کار خود پایان داد

فعالیت موکب فرهنگی هنری “شین” در ایلام بعد از ۱۱ شب فعالیت به کار خود پایان داد
ایلام‌ - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوول ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) از پایان فعالیت این ایستگاه بعد از ۱۱ روز فعالیت فرهنگی ویژه اربعین خبر داد.

 

 

حسن اسدی‌نیا شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه فعالیت موکب شین در گفت و گو با خبرنگار ما مستقر در این موکب افزود: در مجموع ۱۱ روز فعالیت ایستگاه فرهنگی شین واقع در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان، قرائت شعر توسط ۱۲ شاعر آیینی، اجرای ۲۰ سرود توسط گروه‌های سرود نوجوانان، ۲۰ اجرای گروه سنج و دمام، ۱۰ اجرای نمایشی، تعزیه، نقالی و اکران ۲۰ فیلم سینمایی توسط سینما سیار توسط موکب هنرمندان ایران و ایلام انجام شد.

وی افزود: اجرای نمایش‌های خیابانی، کتابت قرآن توسط خوشنویسان، نقاشی، چاپ نوشته روی پارچه، گرافیک، برگزاری نمایشگاه عکس، ماشین‌نویسی، اهدای شال با حک عبارات عاشورایی شایلونی، کتابخوانی و اهدا کتاب و مجلات توسط هنرمندان انجام گرفت.

اسدی‌نیا ادامه داد: هدف از تشکیل موکب ایجاد هم‌افزایی ظرفیت‌ها و معرفی هنر استان ایلام به زائران از دیگر اقصی نقاط کشور و ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری به مسافران اربعین بود و این موکب از چهار شهریورماه تا سه‌شنبه شب برای زائران در مسیر رفت به سمت عراق برنامه داشت.

وی یادآور شد: موکب هنرمندان ایلام و ایران(شین) سال قبل توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان برای زائران برنامه اجرا کرد و امسال ادارات کل کتابخانه‌ها و کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این ایستگاه فرهنگی نقش داشتند.

به گفته اسدی‌نیا، استقبال و همراهی زائران و قدردانی آنها از ویژه برنامه‌های موکب شین و همچنین بازدید برخی مسوولان ارشد استان از جمله امام جمعه و رییس دادگستری استان از موکب دلگرم کننده و ارزشمند بود.

به گزارش ایرنا،موکب شین علاوه بر سه راهی کارَزان در ایوان، مهران و دهلران نیز ایستگاه فرهنگی سیار با ویژه برنامه های متونع برای زائران داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.