تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

تاثیر حجاب و پوشش اسلامی بر زندگی انسان * علی شیرازی I کارشناس مذهبی

تاثیر حجاب و پوشش اسلامی بر زندگی انسان   * علی شیرازی I کارشناس مذهبی
تهران- حجاب و پوشش اسلامی اثرات موثری بر زندگی زن و مرد جامعه اسلامی دارد که در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است.

 

نخستین اثر حجاب از نظر فردی حائز اهمیت است. چون باعث مصونیت از تعرض هوسرانان شده و آرامش روانی را به دنبال دارد. همچنین باعث امنیت زن و مرد و دوری از گناه می شود. جلوگیری از روابط ناسالم، تبدیل زن به موجودی ارزشمند، خنثی کردن لذت های نفسانی، کاهش مفاسد فردی و بهره مندی درست از غرایز انسانی می شود.

آثار حجاب از نظر اجتماعی شامل سلامت اخلاق جامعه، جلوگیری از فساد و فحشاء، ایجاد امنیت روحی در جامعه، گسترش امنیت اجتماعی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، کاهش مفاسد اجتماعی، حفظ نیروی کار در سطح جامعه، رشد معنویت در محیط اجتماعی و کاهش تقاضای مدپرستی زنان است.
همچنین باید به مواردی همچون حفظ ارزش های انسانی در جامعه، مصونیت زنان در هر زمان و مکان، سلامت و زیبایی موقعیت اجتماعی و فرهنگی مردم و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب اشاره کرد.

آثار حجاب در بعد خانوادگی در مواردی همچون استحکام خانواده، ثبات خانواده، حفظ حریم خانواده، جلوگیری از روابط ناسالم جنسی، تقویت آرامش زن و شوهر، رشد معنویت افراد خانواده و همچنین بهره مندی و ارضای درست میل جنسی خلاصه می شود. به همین علت، دشمن به دنبال کشف حجاب، بی بند و باری اجتماعی و فاسد کردن زنان و مردان جامعه ماست. مثلا مارتین ایندیک پژوهشگر آمریکایی می گوید «دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم، بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این راه می توان نظام‌ اسلامی ایران را نابود کرد.» یا میشل هوئلیک نویسنده فرانسوی معتقد است «جنگ بر ضد اسلام با کشتن مسلمان ها فایده ای ندارد. فقط با فاسد کردن آن ها می توان به پیروزی دست یافت؛ پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان، دامن های کوتاه بریزیم.»
همچنین مستر همفر جاسوس انگلیسی می گوید: زنان مسلمان دارای حجابی محکم هستند که نفوذ فساد در میان آن ها ممکن نیست؛ بنابر این باید آنان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید. پس از آن که زنان را از چادر بیرون آوردیم، باید جوانان را تحریک کنیم که دنبال آن ها بیافتند تا در میان مسلمانان فساد رواج یابد و برای پیشبرد این نقشه، لازم است اول زنان غیر مسلمان را از حجاب بیرون آوریم تا زنان مسلمان از آنان یاد بگیرند.
امام خامنه ای در این زمینه می فرمایند: ببینید الان چقدر خرج می کنند و زحمت می کشند، برای این که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایی که خودشان را مهد آزادی هم می دانند، می بینید که چه می کنند برای مبارزه با حجاب.

بنابر این اگر طرح دشمن اجرایی شود علاوه بر این که سلامت معنوی جامعه از بین می رود و سلامت فرهنگی و اقتصادی جامعه آسیب می بیند، ارزش های اسلامی و ایرانی نیز کم رنگ می شود. از سوی دیگر فساد و بی بند و باری بر جامعه و خانواده ها حاکم می شود، دشمنان به ملت ایران طمع می کنند، امید مردم به ناامیدی تبدیل می شود، افراد و کشور در معرض خطر جدی قرار می گیرند، اختلاف، تنش و نگرانی افزایش می یابد، ارزش و حرمت زنان از بین می رود و در نهایت نظام اسلامی و حکومت دینی در مسیر نابودی قرار می گیرد.

با همین نگاه، و به علت ارزش و جایگاه حجاب اسلامی است که شهدای بزرگوارمان بر این موضوع تاکید دارند. شهید رسول هلالی می گوید «ای زنان مسلمان! زیبایی شما حفظ حجاب است. بازیچه دست استعمارگران قرار نگیرید، شما هدف تیرهای زهرآلود آن ها هستید. همیشه سعی می کنند از شما شروع کنند تا بتوانند ضربه نهایی را بر پیکر جامعه وارد سازند.» یا شهید احمد پناهی توصیه می کند «حجاب شما سنگری است آغشته به خون من که اگر آن را حفظ نکنید، به خون من خیانت کرده اید.» یا شهید پرویز مقدسی می گوید «از خواهرانم خواستارم که با حفظ حجاب خود، راه مرا ادامه دهند.» و شهید علیرضا خاموشی این گونه سفارش می کند «ای خواهرم! حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است. من با خونم‌ و تو با حجابت؛ هر دو پاسدار اسلامیم.»

امام خمینی (ره) می فرمایند: حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، ساخته من فقیه نیست; این نص صریح قرآن است. آن قدری که قرآن مجید بیان کرده، نه ما می توانیم از آن حدود (محدوده) خارج شویم و نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.