تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

ماموریت غیرممکن شاگردان عنایتی در هانگژو؛

یوزها به دنبال مدال بازی‌های آسیایی بعد از ۱۷ سال/ طلسم شکسته خواهد شد؟

یوزها به دنبال مدال بازی‌های آسیایی بعد از ۱۷ سال/ طلسم شکسته خواهد شد؟
تهران- تیم فوتبال امید ایران در حالی فردا یکشنبه به مصاف هنگ کنگ می‌رود که با پیروزی در این بازی بعد از یک دهه به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه پیدا خواهد کرد.

شاگردان غلامرضا عنایتی در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ فردا یکشنبه از ساعت ۱۵ به مصاف تیم فوتبال امید هنگ کنگ خواهند رفت.

یوزها با برد مقابل هنگ‌کنگ بعد از ۱۳ سال بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها حاضر خواهند بود. امیدهای ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۰ در بازی‌های آسیایی گوانگژو چین موفق شدند به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه پیدا کنند. در آن دوره شاگردان غلامحسین پیروانی با برتری برابر ترکمنستان، ویتنام و بحرین با کسب ۹ امتیاز به دور یک هشتم صعود کردند. امیدها در ادامه با برتری برابر مالزی و عمان راهی نیمه‌نهایی شدند تا ژاپن روبه‌رو شوند.

شاگردان پیروانی در این مرحله با قبل شکست دو بر یک برابر ژاپن از صعود به فینال باز ماندند و راهی دیدار رده‌بندی شدند. این تیم در دیدار رده‌بندی نیز با نتیجه ۴ بر ۳ برابر کره‌جنوبی شکست خورد تا دستش از رسیدن به مدال کوتاه بماند.

۱۳ سال بعد حالا شاگردان عنایتی چنانچه بتوانند هنگ‌کنگ را شکست دهند علاوه بر طلسم شکنی، به مصاف برنده دیدار ژاپن و کره‌شمالی خواهند رفت. در صورت برتری ژاپن، تیم کشورمان دوباره به این تیم در نیمه‌نهایی خواهد رسید، یک نبرد انتقامی که بعد از ۱۳ سال شاید بتواند ایران را بعد از ۲۳ سال باز هم به فینال برساند.

ایران آخرین بار در بازی‌های آسیایی بوسان در سال۲۰۰۲ در کره‌جنوبی به فینال رسید و با پیروزی ۲ بر یک برابر ژاپن موفق شد به مدال طلا برسد. یوزها از آن روز به بعد هرگز نتوانستند به فینال و مدال طلا دست پیدا کنند تا برانکو ایووانکوویچ آخرین مربی‌ای باشد که فوتبال ایران را به یک عنوان قهرمانی مهم در سطح اول آسیا رسانده است.

آخرین مدال فوتبال در بازی‌های آسیایی هم به رقابت‌های دوحه ۲۰۰۶ بر می‌گردد که تیم امید توانست با برتری برابر امید کره‌جنوبی در دیدار رده‌بندی، به مدال برنز برسد.

باید منتظر باشیم و ببینیم آیا شاگردان عنایتی می‌توانند بعد از ۱۷ سال ایران را در این رقابت‌ها صاحب مدال کنند و روی سکو بروند. فوتبال ایران با کسب ۴ مدال طلا، دو نقره و یک برنز بعد از کره‌جنوبی پرافتخارترین تیم فوتبال بازی‌های محسوب می‌شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.