تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

استاندار ایلام:

آموزش و فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی و سایبری اولویت دستگاه های اجرایی باشد

آموزش و فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی و سایبری اولویت دستگاه های اجرایی باشد
ایلام -  استاندار ایلام گفت:

آموزش، فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه فضای مجازی و سایبری اولویت دستگاه های اجرایی باشد.

«حسن بهرام نیا» روز یکشنبه در نشست شورای فضای مجازی این استان، ابراز کرد: از حضور حماسی دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در راستای خلق حماسه و حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز استواری مردم در برابر استکبار جهانی است، افزود: در کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و فلسطین، بار دیگر کینه خبیث استکباری جهانی با پشتیبانی مالی و نظامی از رژیم غاصب و کودک کش اسراییل در عرصه جهانی به نمایش گذاشته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی یکی از شوراهای مهم است که تصمیمات قابل اعتنا و تاثیرگذار در زندگی مردم و مدیریت کارگزاران دارد، گفت: فضای مجازی، فضایی غیرقابل انکار است و امروز مردم دنیا این ساز و کار را به عنوان ساز و کار اولیه زندگی خودشان می‌بینید.

بهرام نیا یادآور شد: این فضا همانند یک شمشیر ۲ لبه است که باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار قرار گیرد چرا که امروز فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی مردم را از جمله اقتصاد مردم را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ در دنیا، جنگ سایبری است، یادآور شد: آموزش و فراهم کردن زیرساخت های لازم در سطح استان بسیار مهم است که این ۲ حوزه باید تقویت شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: هر سازمانی به صورت متمرکز از مرکز اعتباراتی دارد که باید از این اعتبارات در زمینه تقویت و تامین زیرساخت های لازم در ادارات و دستگاه های اجرایی استفاده کرد و کمبود اعتبار نباید مستمسکی برای ادارات در راستای عدول از وظایف سازمانی در حوزه فضای مجازی و امنیت سایبری تبدیل شود.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه آموزش باید در سطح جامعه به ویژه در سطح مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: ما اعلام کردیم که مدیران از رسانه ها و فضای مجازی شکایتی نداشته باشد ولی این موضوع مانع برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نخواهد شد و لازم است که دستگاه قضایی و پلیس فتا این موارد را پیگیری و به وظایف خود عمل کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.