تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

بهره برداری از مترو پرند و مسکن مهر،نمادی از خدمت دولت سیزدهم به مردم

بهره برداری از مترو پرند و مسکن مهر،نمادی از خدمت دولت سیزدهم به مردم
پرند - بهره برداری از ایستگاه مترو شهر جدید پرند وچهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر و همچنین بازدید از طرح نهضت ملی مسکن

با ۹۰ درصد پیشرفت که قرار است در دهه فجر افتتاح شود با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی،نمادی از خدمات دهی دولت سیزدهم به مردم ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح خط متروی پرند با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کارهای اصلی دولت مردمی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح «ایستگاه مترو شهر جدید پرند» با اشاره به سفر آذرماه سال گذشته دولت به شهرستان رباط‌کریم و وعده تکمیل این ایستگاه و خطوط مواصلاتی آن در مدت یکسال، از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌بودن وعده های دولت را به نمایش گذاشته و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل تردد مردم را یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: امروز دولت، وزارت راه، شهرداری و همه دستگاه‌های دیگر دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع و مشکلات هستند و گزارش شهردار تهران درباره اقدامات این دستگاه برای توسعه مترو و امکانات حمل و نقل عمومی نیز جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم نمایش اقتدار و عزت مردمی مقاوم و صبور است که مقاومت آنها دشمن را مستأصل و درمانده کرده است، خاطرنشان کرد: کشتن زنان و کودکان از یکسو نشانه درماندگی در مقابل مجاهدان مقاومت است و از سوی دیگر باعث ایجاد تنفری عمیق و گسترده از رژیمی شده که در مقابل چشم جهانیان بیش از ۵ هزار کودک مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه را به شهادت رسانده است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کارهای اصلی دولت مردمی است، افزود: دولت با وجود همه تحریم‌ها و فشارها دست از تلاش برای توسعه کشور برنداشته و مصمم هستیم حرکت قطار پیشرفت کشور سرعت گرفته و تداوم یابد. دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

رییس جمهور مترو پرند را افتتاح کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور امروز پنجشنبه با حضور در شهرستان رباط کریم خط مترو شهر پرند را افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی وارد شهرستان رباط کریم شد و متروی پرند را به صورت رسمی افتتاح کرد.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و سایر مسوولان استانی و شهرستانی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

علاوه بر افتتاح خط مترو پرند، بیش از چهار هزار واحد مسکونی که تکمیل شده نیز در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

شهر تازه تاسیس پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران – ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند به گفته مدیران شرکت مترو تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند.

رییس جمهور: مردم باید از نتایج اقدامات ما بهره‌مند شوند/ کار مضاعف برای مترو پرند

رییس جمهور با بیان اینکه برای راه اندازی مترو پرند، بهتر و بیشتر از آنچه وعده داده شده بود، اقدامات لازم صورت گرفت، گفت: اقداماتی از این دست در کشور باید زودتر به نتیجه برسد تا مردم بیشتر از نتایج آن بهره‌مند شوند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از افتتاح مترو پرند با اشاره به اینکه انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد گفت: سال گذشته که از روند این پروژه در محدوده پرند بازدید کردم، گزارشی که ارائه شد حاکی از آن بود که این پروژه مدتی است دچار توقف شده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پیشرفت احداث و بهره برداری پروژه مترو پرند به طور متوسط یک درصد در هر سال بوده است، تصریح کرد: این پروژه در چند سال گذشته می توانست سریع‌تر انجام شود اما اکنون همه بخش ها از شهرداری تهران تا قرارگاه سازندگی و همکاران ما در پرند همتی مضاعف داشتند و بخش های مختلف دست به دست هم دادند تا قولی که مردم داده بودیم ظرف یک سال عملیاتی شود.

رییس جمهور با بیان اینکه آذر ماه سال گذشته از این پروژه بازدید شد و الان هم در آذرماه طبق قولی که داده شده بود، برای بهره برداری آن آمدم، گفت: در مرحله نخست ، شکرگزار خداوند متعال هستیم و بعد از آن از همه دوستان باید قدردانی کنم که به وعده ای که داده شده بود، عمل کردند.

‌رییس‌جمهور چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر پرند را افتتاح کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان روز پنجشنبه با حضور در شهر جدید پرند، چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر را افتتاح کرد.

چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر امروز با حضور رییس جمهور به صورت رسمی تحویل متقاضیان شد تا پس از ۱۲ سال چشم انتظاری، پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته شود.

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دولت مردمی به شهرستان رباط‌کریم سفر کرده کلید هشت واحد مسکونی را به صورت نمادین به خانواده‌های متقاضی مسکن مهر تحویل داد.

طرح مسکن مهر شهر جدید پرند از سال ۱۳۸۸ با هدف ساخت بیش از ۹۵ هزار واحد مسکونی شروع شد که در دولت سیزدهم حدود ۱۰ هزار واحد آن نیمه تمام بود و متقاضیان چشم انتظار تکمیل واحدها بودند.

رییس جمهور، ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در اولین سفر خود به شهر جدید پرند، ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، بر تسریع تکمیل واحدهای نیمه کاره تاکید کرد و در این راستا بیش از ۶ هزار واحد در پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و ۴ هزار و ۳۸۰ واحد باقیمانده نیز امروز با حضور رئیس جمهور رسماً به بهره‌برداری رسید تا پرونده این طرح عظیم نیمه تمام بسته شود.

بازدید رئیس‌جمهور از طرح نهضت ملی مسکن پرند/ پیشرفت ۹۰ درصدی

رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم از طرح ۵۷۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی که امروز پنجشنبه به منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دولت مردمی به پرند سفر کرده است، از طرح ۵۷۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند نیز بازدید کرد.

به گفته مسئولان این طرح به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است و در دهه فجر امسال افتتاح می شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

این پروژه از جمله پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده است.

رئیس جمهور ۱۷ آذر ماه سال گذشته در جریان سفر به شهرستان رباط کریم از این طرح که در مراحل ابتدایی ساخت بود، بازدید و بر ضرورت اهتمام مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در روند تکمیل آن تأکید کرده بود.

پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام (ره) واقع شده است و بر اساس اعلام مسوولان روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

حوزه توسعه مترو مدیریت شهری تهران توانست در مدت۲ سال ۲۴ کیلومتر به طول مترو تهران اضافه کند طول رفت و برگشت این حط به ۴۱ کیلومتر رسید.

مطالعات پروژه خط مترو تهران – پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ اجرای این طرح به شهرداری تهران واگذار شد که بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.