تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

در اقدامی ارزشمند از سوی وزارت اقتصاد صورت گرفت: رونمایی از سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان + گزارش تصویری

در اقدامی ارزشمند از سوی وزارت اقتصاد صورت گرفت:  رونمایی از سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

 

آیین رونمایی از سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کمیته امداد امام (ره) و مدیرعامل بانک سپه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد؛ در اقدامی ارزشمند از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و با ابتکار عمل بانک سپه در پروژه هوشمندسازی سیستم آرد و نان، سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان برای خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه، به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی راه‌اندازی شد.

در ابتدای این مراسم دکتر سیداحسان خاندوزی؛ با قدردانی از مجموعه کسانی که در این امر خیر دخالت داشتند، خاطرنشان ساخت: حسب دستور رئیس جمهور محترم که از آغاز به کار دولت به ما دادند، مقرر گردید دو کلید واژه مهم در وزارت امور اقتصادی و دارایی در سرلوحه عملی کارهایمان قرار گیرد.

 

وی افزود: تسهیل اقتصادی برای فعالان این حوزه و ایجاد شفافیت اقتصادی، دو کلید واژه مهمی بود که در دستور کار قرار گرفت.

ایشان اضافه کرد: بسیاری از اموری که در ذیل حوزه دریافت ها و پرداخت‌های خزانه‌داری کشور انجام شده، مجوزهای کسب و کار، درگاه ملی مجوزها، امور مربوط به شفافیت‌های مالیاتی، صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، ابر بدهکاران بانکی و بسیاری از این مسائل و مصادیق همه متأثر از این دو کلید واژه‌ای است که طبق دستور آقای رئیسی در عرصه اقتصاد باید محقق شود.

دکتر خاندوزی اظهار داشت: این نگرش محوری به موضوع تسهیل اقتصاد و مسئله شفافیت فقط ناظر به زیر مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی و تعاونی نخواهد شد، بلکه امور خیریه در کشور نیز نیازمند این است که در فرایند‌های آن در حد ممکن تسهیل ایجاد شود و شفافیت صورت گیرد.

وی افزود: اقدامی که امروز توسط بانک سپه صورت گرفته است بسیار ارزشمند است و خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: در فرایند سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان که بسیار عزتمندانه نیز طراحی گردیده است،۹۰ درصد هزینه از سوی خیران و ۱۰ درصد از طریق نیازمندان پرداخت می شود، از طرفی خیران می‌توانند گزارش لحظه‌ای استفاده از این اقدام را مشاهده کنند.

دکتر خاندوزی در ادامه خطاب به تیم جوان و دانش بنیان و پرانگیزه که با رویکرد عدالت طلبانه در این مسیر قدم نهاده‌اند خسته نباشید گفت و اظهار داشت: باید با هدایت و کمک‌های کمیته امداد امام این کار خیر را به نحوی پیش ببریم که تمامی گروه‌های نیازمند به این ساز و کار به راحتی دستیابی داشته باشند و حداقل نیازهای روزانه خویش را تأمین کنند.

ایشان در پایان گفت: برنامه‌ها و اهداف مهمی در دستور کار دولت قرار دارد و تأکید بر این است، مسیری را که شروع کرده‌ایم با قوت و قدرت به سرانجام برسانیم.

در ادامه سیدمرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان، با ذکر احادیثی از ائمه اطهار در خصوص امورات خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان، ضمن قدردانی از دکتر خاندوزی و همکاران ایشان و تمامی کسانی که تلاش نمودنده اند تا با راه اندازی این سامانه در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) این اقدام عزتمندانه را برای خدمت رسانی به نیازمندان به سرانجام برسانند، خاطرنشان ساخت: در فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این امر تأکید شده است که اگر اقدام خیری صورت می‌گیرد باید عزتمندانه باشد افزود: خدمت بی‌منت در نزد خداوند متعال خیلی با ارزش است.

مدیرعامل بانک سپه نیز در ادامه این مراسم در خصوص مدیریت نان کشور گفت: این فرایند به خوبی رقم خورد و در راستای توسعه و تعمیق آن کارهای مهمی صورت گرفت.

دکتر ابراهیمی افزود: با دستور آقای دکتر خاندوزی خلاقیت و ابتکار عمل ارزشمندی در حوزه نذورات و خیرات انجام شد.

وی اضافه کرد: این کار بدیع که حقیقتاً دغدغه همگان در راستای انجام امورات خیر است کمک می‌کند نذورات و خیرات بدون اینکه افراد نیازمند متوجه بشوند به آنها تعلق گیرد.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: نهادهای حمایتی هم می‌توانند جهت کمک به نیازمندان از این سیستم استفاده نمایند.

ایشان در پایان اضافه کرد:همکاران بانک سپه برای تحقق این امر خیر بسیجی‌وار در این راه قدم نهادند و به صورت شبانه روزی تلاش نمودند تا این مهم تحقق یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.