تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

در همایش ملی گفت‌وگوی ملی نخبگان؛ وزیر کشور: هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی نیازمند شبکه‌سازی است

در همایش ملی گفت‌وگوی ملی نخبگان؛ وزیر کشور: هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی نیازمند شبکه‌سازی است
تهران- وزیر کشور با تاکید بر راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز، گفت:

هم‌اکنون حدود ۱۶۰ هیأت اندیشه‌ورز در استان‌ها داریم که شبکه‌سازی آنها بسیار مهم است.

احمد وحیدی عصر دوشنبه در همایش ملی گفت‌وگوی ملی نخبگان گفت: در کلیات خیلی خوب هستیم اما برای جزییات چندان وقت نمی‌گذاریم در حالی که غرب در جزییات بیش از مفاهیم کلی و فلسفی پیشرفت داشته است. آنها هر پدیده‌ای را تجزیه و تحلیل می‌کنند و جزییات آن را درمی‌آورند ما باید هر دو را داشته باشیم.

وزیر کشور با تاکید بر راه‌اندازی کارگروه‌ها و هیات‌های اندیشه‌ورز، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۶۰ هیأت اندیشه‌ورز در استان‌ها داریم که شبکه‌سازی آنها بسیار مهم است. تنوع افکار و سلایق و تبادل آرا می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.

وحیدی با اشاره به پدیده مهاجرت نخبگان، گفت: باید برای نخبگان شخصیت و هویت مستقل قائل شد و برای گسترش علم و بهره‌گیری از دانش، باید خیزش علمی ایجاد کرد.

وی با اشاره به تقسیم بندی طبقاتی ضعیف، متوسط و مرفه، و تاکید بر اثرگذاری اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران، گفت: نخبگان امروز سطح وسیعی از ظرفیت‌های ما را پوشش می‌دهند و می‌توانند طبقه‌ای باشند که حرف اصلی مورد پذیرش جامعه را بزنند.

وزیر کشور در ادامه با طرح این پرسش که جریان فکری و اندیشه‌ورز که مسائل جامعه‌ را حل می‌کند، چرا نمی‌تواند موتور محرک حرکت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باشد؟ گفت: این خیزش اگر به دست این بخش از جامعه اتفاق بیفتد به نتیجه مهم و روشنی می‌رسد؛ زیرا به مسائل واقعی که رشد علم و پیشرفت کشور است، فکر می‌کنند.

وحیدی با تاکید بر تحول جامعه گفت: تحولی که از آن صحبت می‌کنیم در راستای گسترش ظرفیت‌های بشری است. برای رسیدن به این نقطه تحول باید این ظرفیت‌ها را باور کنیم. بدون آن این تحول شدنی نیست یا اگر اتفاق بیفتد زودگذر است.

وی ادامه داد: شرط آن این است که ما آن را در بستر خود دنبال کنیم و این بسیار مهم است. این ما را به جریان نوینی که رهبری برای ما طراحی کرده‌اند می‌رساند که افق بسیار روشن و ارزشمندی است. هم غایت و هم روش مشخص است. کم پیدا می‌شود کشوری که برنامه روشن برای آینده خود داشته باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: آنچه طراحی کردیم تمدنی، انسانی، اخلاقی و علمی است که در درون آن بزرگترین اتفاقات می‌افتد. همین جریانات اندیشه‌ورز بسترهای این حرکت را فراهم می‌کند و همه به این می‌پیوندند و در آن بستر ستاره‌های درخشانی شکل می‌گیرد.

وحیدی گفت: جامعه‌ای که در آن تفکر و اندیشه به شکل جریان جاری نباشد نمی‌تواند افق‌های بلند را طی کند. اینکه نهادینه شود بسیار مهم است. وقتی که جریان شکل گرفت، آینده‌ها را قابل دسترسی می‌کند.

وزیر کشور یادآور شد: اکنون چندین سند مهم داریم؛ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که از سوی رهبری ممکن است در آینده نزدیک ابلاغ شود و بیانیه گام دوم ما را در مسیر پیشرفت و چشم انداز جدید قرار می‌دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.