تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان ایلام برگزار شد

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام/   آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان ایلام برگزار شد
نگاه اقتصاد - این آیین صبح امروز یک‌شنبه ۲۴ دی در روستای هدف گردشگری "پشت قلعه" شهرستان آبدانان و روستای برتر استان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان ایلام، با حضور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رحمانی فرماندار آبدانان، عبدالهی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان، بخشدار مرکزی آبدانان، رؤسای ادارات، دهیار، شورا و اهالی روستای پشت قلعه در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) این روستا برگزار شد.

در این مراسم که در فضایی سنتی و صمیمی برگزار شد، دانش‌آموزان و اعضای فعال کتابخانه شهید داریوش رضایی‌نژاد به اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سرود گروهی و شاهنامه‌خوانی پرداختند، فرماندار آبدانان و معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به ایراد سخنانی با موضوع کتاب و اهمیت کتابخوانی پرداختند.

زینب خشنود مسئول کتابخانه عمومی شهید داریوش رضایی‌نژاد نیز طی سخنانی از همراهی مسئولان و ادارات فرهنگی برای برگزاری این مراسم تقدیر کرد و برخی خواسته،های خود را با موضوع ارتقای وضعیت کتابخانه مطرح کرد.

وی در حاشیه این مراسم طی گفتگویی با روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: کتابخانه شهید داریوش رضایی‌نژاد تنها پایگاه فرهنگی فعال روستای پشت قلعه، مجری طرح در نهمین جشنواره روستاها و عشایری دوستدار کتاب در کشور است که سال ۱۳۹۵ تأسیس شده، دارای ۶۲۵ عضو فعال بوده و ۵٠٠٠ عنوان کتاب در این کتابخانه موجود هست.

در پایان این مراسم از برترین‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در این روستا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و نهادهای شهرستان آبدانان تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است که این برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آبدانان و با همکاری و همراهی فرمانداری، بخشدار مرکزی، دهیار روستای پشت قلعه شورای روستا و کتابخانه عمومی شهرستان آبدانان و روستای پشت قلعه برگزار شد.

خاطرنشان می‌شود روستای پشت قلعه آبدانان به واسطه فعالیت‌های کتابخانه عمومی شهید رضایی‌نژاد این روستا به سرپرستی خانم زینب خشنود به‌عنوان یکی از روستاهای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کشور معرفی شده است.

#فرهنگی #کتاب #کتابخوانی #نهمین‌جشنواره‌روستاها‌و‌عشایر‌دوستدار‌کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.