تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

استاندار ایلام بر تکمیل زیرساخت‌های اربعین در این استان تاکید کرد

استاندار ایلام بر تکمیل زیرساخت‌های اربعین در این استان تاکید کرد
ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل زیرساختهای اربعین حسینی در استان به منظور تسهیل در تردد زوار، گفت: تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های اربعین بایستی مورد توجه ستاد اربعین کشور باشد.

«حسن بهرام نیا» روز دوشنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین به صورت وبیناری با حضور وزیر کشور با بیان اینکه مردمی سازی اربعین از بخشهای جداناشدنی برگزاری کنگره اربعین است، اظهار کرد: استان ایلام با بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار متردد اربعین شایسته توجه بیشتر در راستای تکمیل زیرساختهای مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه چهارخطه مسیر ایلام مهران و لاینینگ تونل‌های شماره یک و ۲ مسیر ایلام به مهران انجام و این ۲ تونل زیر بار ترافیک رفته است، ابراز کرد: پیمانکاران این ۲ پروژه دارای مطالبات هستند و بایستی مطالبات این پیمانکاران پرداخت شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه ۶ خطه کردن مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی بوده است، افزود: اجرای این پروژه برای استان و تسهیل تردد زوار اربعین با توجه به حجم و استقبال زوار از مرز مهران ضروری است که لازم است نسبت به تامین اعتبار این پروژه اقدام لازم انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز برای بهسازی محور قلاجه به ایلام، تکمیل کنارگذر ایوان و احداث چهار خطه کردن محور شباب به حمیل، ابراز کرد: تونل دوم آزادی که مدخل ورودی به مرکز استان است در دست احداث بوده و از سه کیلومتر آن تا کنون ۹۰۰ متر پیشرفت فیزیکی داشته است که برای رفع گره ترافیکی و تسهیل در ورود زوار به مرکز استان و تردد به مهران نیازمند تامین اعتبار است.

بهرام نیا یادآور شد: احداث کنارگذر غربی شهر ایلام، تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه راهی ملکشاهی و تملک اراضی میدان اربعین و زمین‌های مجاور آن (که متعلق به مردم است)، چهارخطه کردن مسیر مهران-دهلران- اندیمشک( که به جاده مرگ تبدیل شده و همه ساله در اربعین کشته‌های زیادی دارد) نیازمند تامین اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه اجرای خط ریل‌باس از پل زائر مهران تا پایانه مرزی اربعین در سرعت جابجایی بسیار موثر است، گفت: با توجه به پیش بینی گرمای هوا در اربعین امسال، تکمیل راه پایانه برکت تا پایانه مرزی مهران، تکمیل سایبان های در دست اقدام و احداث سایبان در گیت‌های خروجی، پایانه مرزی، پایانه برکت و میدان اربعین تا پایانه نیازمند توجه برای تامین اعتبار است.

استاندار ایلام گفت: احداث روشنایی کمربندی شرقی و غربی مهران، تکمیل باند اضطراری فرودگاه مهران و تهیه سیستم های سرمایشی و مه‌پاش در پایانه با توجه به شدت گرما و احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب مهران باید در دستور کار جدی ستاد اربعین باشد.

بهرام نیا در ادامه تعمیر و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی استان، پرداخت مطالبات و تکمیل و تجهیز ساختمان امداد و نجات هلال احمر در مرز مهران، تکمیل سایت اضطراری اسکان چغاسبز، اختصاص زمین برای احداث قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه و صدور مجوزها و رفع موانع احداث شهرک اربعین از دیگر مطالبات استان ایلام برای برگزاری اربعین ۱۴۰۳ است.

وی با اشاره به اینکه مردم و دولت ۲ بال برگزاری اربعین حسینی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: اربعین یک حرکت مردمی است که دولت وظیفه تسهیل گری و ایجاد زیرساخت های لازم را برای تردد زوار و ارائه خدمات را دارد.
به گزارش ایرنا ، در این نشست با که با حضور وزیر کشور برگزار شد در خصوص اولویت های استان های درگیر با اربعین حسینی برای اربعین ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد./ایرنا

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.