تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

لیگ برتر فوتبال؛ سایه‌روشن‌های هفته بیست‌ودوم؛ بازی در زمین قرمزها!

لیگ برتر فوتبال؛ سایه‌روشن‌های هفته بیست‌ودوم؛ بازی در زمین قرمزها!
تهران- هفته بیست‌ودوم به کام پرسپولیسی‌ها بود و سه مدعی دیگر به نفع قرمزها بازی کردند تا همه چیز به سود آنها ورق بخورد.
به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، لیگ برتر فوتبال از ایستگاه بیست‌ودوم هم گذشت؛ رقابت‌هایی که در بالا و پایین جدول به صورت میلیمتری و پیش‌بینی نشده پیش می‌رود. برگزاری اولین هفته لیگ بیست‌وسوم در سال جدید علاوه بر حساسیت‎‌هایی که مثل همیشه داشت، باز هم گرفتار معضل داوری بود تا سوت‌های بحث‌برانگیز در سال جدید هم ادامه داشته باشد. در گزارشی فراز و فرودهای هفته بیست‌ودوم را بررسی کرده‌ایم.
همه برای پرسپولیس
در بازی‌های هفته بیست‌ودوم در بین تیم‌های بالای جدولی همه چیز به نفع پرسپولیس ورق خورد. استقلال که هفته‌هاست صدر جدول را در اختیار دارد، این هفته برابر مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی به تساوی رسید تا با از دست دادن ۲ امتیاز دیگر مدعیان را نزدیک‌تر به خودش ببیند. ترمز استقلال پس از برد هوادار، این هفته کشیده شد تا در ۳ بازی اخیر ۲ تساوی و تنها یک برد به دست آورده باشد. این بهترین خبر برای سایر مدعیان بود تا فاصله‌شان را با جواد نکونام و شاگردانش کمتر کنند.
استقلال با این تساوی ۴۸ امتیازی شد و فاصله‌اش با جدی‌ترین تعقیب‌کننده که پرسپولیس است، تنها به یک امتیاز رسید. فاصله‌ای که سبب شده است تا آبی‌پوشان با یک لغزش دیگر صدر جدول را دست‌داده ببینند. خلاف یک ماه قبل، دیگر بردهای بازی‌های خانگی استقلال هم تضمین شده نیست. رکورد ۱۰۰درصدی بردهای خانگی‌ استقلال پس از تساوی برابر پرسپولیس در هفته بیست‌ویکم، شکسته شد.
پرسپولیس که با ۴۷ امتیاز تیم دوم جدول است، تنها تیم مدعی بود که توانست از لغزش استقلال استفاده کند و با به دست آوردن سه امتیاز کامل، به یک قدمی استقلال برسد. قرمزها که با اوسمار ویرا فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند، این هفته برابر گل‌گهر در سیرجان به پیروزی رسیدند تا با کسب چهارمین برد در ۵ بازی اخیر، خودشان را مانند فصل‌های اخیر در قامت یک مدعی اصلی نشان دهند. به نظر می‌رسد خلاف پیش‌بینی‌ها، جدایی یحیی گل‌محمدی نه تنها خللی در نتایج قرمزها به وجود نیاورده، بلکه به روند صعودی‌شان سرعت بیشتری داده است.
تراکتور که با ۴۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد، عکس پرسپولیس نتوانست از لغزش و تساوی استقلال استفاده و فاصله‌اش را با صدر کمتر کند. تراکتور این هفته در تبریز میزبان آلومینیوم اراک بود و برابر این تیم به تساوی رسید تا فاصله‌اش با استقلال همان ۸ امتیاز هفته قبل باقی بماند. تساوی این هفته، دومین توقف متوالی تراکتور در خانه بود تا این تیم هم مانند استقلال راه برد را در بازی‌های خانگی فراموش کرده باشد!
سپاهان دیگر تیم مدعی که با ۳۸ امتیاز در رده چهارم قرار دارد، نه تنها نتوانست خودش را به استقلال نزدیک کند، بلکه با بازگشت به مسیر باخت، از صدر جدول دورتر هم شد. طلایی‌پوشان این هفته در آبادان برابر صنعت نفت شکست خوردند تا پس از سه هفته که با ۲ برد و یک تساوی، توانسته بودند از بحران فاصله بگیرند، دوباره با یک باخت دور از انتظار رو به بحران حرکت کنند.
فراز و نشیب‌های زیاد سپاهان با ژوزه مواریس در فصل جاری سبب شده است تا این تیم در پایان هفته بیست‌ودوم ۹ امتیاز با صدر فاصله داشته باشد. این فاصله با برد در بازی معوقه به ۶ امتیاز خواهد رسید؛ فاصله‌ای که گرچه جبران آن در ۱۲ هفته باقیمانده سخت نیست اما روند پرفراز و نشیب زردپوشان، سبب شده است تا هواداران این تیم در لیگ بیست‌وسوم با بیم وت امید نتایج تیم‌شان را دنبال کنند.
روزهای سیاه سبزها
روزهای تیره ذوبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم ادامه دارد؛ شرایطی که سبب شد محمد ربیعی که با این تیم شروع امیدوارکننده‌ای در فصل جاری داشت، از هدایت سبزپوشان استعفا کند. استعفایی که البته مورد قبول هیات مدیره باشگاه قرار نگرفت. با این حال ذوب این هفته به شمس‌آذر باخت تا سومین شکست را در ۶ بازی اخیر تجربه کند. آنها در ۶ بازی آخرشان برد نداشته‌اند و ۳ باخت و ۳ تساوی کسب کرده‌اند تا وارد بحران شوند.
نفت طلایی، نساجی تیره!
همان‌طور که در بالای جدول رقابت برای رسیدن به صدر داغ است، در پایین جدول هم رقابت برای فرار از منطقه سقوط داغ‌تر دنبال می‎‌شود. این رقابت پرهیجان در هفته بیست‌ودوم هم ادامه پیدا کرد؛ هفته‌ای که در بین تیم‌های ته جدولی، به کام صنعت نفت پیش رفت.
صنعت نفت که پس از عبدالله ویسی و سهراب بختیاری‌زاده، لیگ را با فراز کمالوند به عنوان سومین مربی ادامه می‌دهد، این هفته در آبادان دست به کار بزرگی زد و توانست سپاهان را شکست دهد و با ۱۶ امتیاز از قعر جدول کنده شود و یک رده بالاتر آمده و در رده پانزدهم قرار بگیرد.
این اولین برد صنعت نفت پس از ۱۱ هفته بود. آخرین برد صنعت نفت به ۴ ماه پیش و ۱۱ بازی قبل برمی‌گشت. نفتی‌ها ۲۲ آذر یک بازی معوقه از هفته پنجم توانستند مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسند.
با توجه به برد صنعت نفت، حالا نساجی تازه‌ترین قعرنشین لیگ است؛ تیمی که تغییر مربی هم دردی از این تیم دوا نکرده است و پس از یک برد برابر شمس آذر در هفته بیستم، آنها در دو بازی بعدی مغلوب و به سقوط نزدیک‌تر شده‌اند. نساجی این هفته به ملوان باخت تا با تنها ۱۵ امتیاز از ۲۲ بازی، در رده ۱۶ و قعر جدول قرار بگیرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.