تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

امام جمعه ایلام:

پدران شهدا نمونه ای از حیات معنوی هستند

پدران شهدا نمونه ای از حیات معنوی هستند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پیامی با تسلیت درگذشت حاج محسن چناری پدر شهیدان چناری، گفت: پدران شهدا با تربیت دلاورمردانی از جنس ایثار و فداکاری، نمونه حیات معنوی و رزق متعالی هستند.

در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نفس مطمئنه، خشنود و خداپسند به سوی پروردگارت بازگرد و در میان بندگان من درآی و در بهشت من داخل شو/ (آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه فجر)

خانواده معظم شهیدان گرانقدر حمزه و جعفر چناری

این کلام قدسی بشارتی است بر آنانکه از معامله با خدا خشنود بودند و در این معامله جز خشنودی او را طلب نکردند.

پدران شهدا با تربیت دلاورمردانی از جنس ایثار و فداکاری، نمونه حیات معنوی و رزق متعالی هستند که اصالتِ مردانگی خود را پای آرمان هایشان نشان دادند.

این بزرگمردان نگاهی فارغ از هیاهوهای زمانه دارند و معامله گران با خدا بوده اند. چنین معامله گری را نمی توان به زبان قلم توصیف کرد و به روزگارِ زمینیان متصل کرد، چرا که همچون سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خون فرزندان شهیدشان را رو به سوی آسمان هدیه کردند. نقد رضای ربوبی را در بازار بندگی یافتند و سبکبال و آرام راه رجعت به مقصود و معبود را طی کردند.

مشی شکیب و سرافرازی خاندان بزرگ مردانی که شهادت را افتخار و رضایت حضرت حق را غایت انتظار خود می دانستند، از بلندای طبع و سلوک بزرگوارانه خانواده معظم شهیدان حمزه و جعفر چناری پدیدار است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به شما خانواده محترم و دیگر سوگواران این ضایعه، از درگاه خداوند منان تسلی فراق قامتی که در سایه حلمش زندگی با سعادت آموختید را مسئلت دارم و بر روح پر فتوح مرحوم حاج محسن چناری و فرزندان شهیدش درود می فرستم.

انشا الله روح شان مشمول مغفرت لایزال الهی و رحمت بی حساب رحمانی قرار گیرد.

حاج محسن چناری پدر شهیدان حمزه و جعفر چناری و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بامداد سه‌شنبه ۲۷ خردادماه به دیدار حق شتافت و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی که به همراه فرزندان شهیدش در عملیات‌های دوران دفاع مقدس نظیر والفجر مقدماتی حضور داشته است پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آیین تشیع پیکر پدر شهیدان حمزه و جعفر چناری صبح امروز چهارشنبه ۲۸ خردادماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

این آیین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت ۹:۳۰ از محل میدان امام خمینی(ره) ایلام تا سپاه ناحیه شهرستان ایلام برگزار شد.

شهید حمزه چناری در ۱۹ تیرماه سال ۶۴ و شهید جعفر چناری در ۲۵ شهریور سال ۶۴ در منطقه چنگوله به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم اسلام کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.