تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

مددجویان ایلامی خدمات رایگان قضایی دریافت می کنند

مددجویان ایلامی خدمات رایگان قضایی دریافت می کنند
ایلام - مددجویان دستگاه های حمایتی استان ایلام بر اساس تفاهم نامه همکاری بین دادگستری، کمیته امداد و بهزیستی ایلام، خدمات رایگان قضایی دریافت خواهند کرد.

مدیرکل دادگستری استان ایلام روز چهارشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: با این تفاهم نامه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ضمن اینکه از خدمات رایگان قضایی و دادرسی و همکاری وکلای نیکوکار دادگستری برخوردار می شوند از این پس از پرداخت تعرفه های دفاتر خدمات قضایی نیز معاف می شوند.

علی دهقانی افزود: هدف از این تفاهم نامه این است که قشر نیازمند جامعه بخاطر مشکلات مالی و معیشتی از پیگیری قضایی مشکلات خود و اجرای عدالت قضایی محروم نشوند و همچون دیگر اقشار جامعه بتوانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: خدمات خوب و ارزشمند نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به نیازمندان این استان موجب کاهش قابل توجه آسیب های اجتماعی شده است.

وی بیان کرد: کاستن از میزان آسیب های اجتماعی در این استان وظیفه عمومی بوده که لازم است علاوه بر نهادهای حمایتی ، دستگاههای دولتی، تشکلهای مردمی و عموم مردم که همه دارای مسئولیت اجتماعی هستند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با عنوان اینکه مشکلات مالی و معیشتی ارتباط تنگاتنگی باآسیب های اجتماعی دارند افزود: کمیته امداد و بهزیستی برای رفع مشکل مسکن و اشتغال نیازمندان نقش مهمی در رفع دغدغه نیازمندان و دوری آنها از آسیبهای اجتماعی داشته است.

مدیرکل دادگستری استان ایلام کاستن از مشکلات نیازمندان و میزان فقر در این استان را نیازمند یک پویش اجتماعی دانست و افزود: این مهم باید با مشارکت نهادهای حمایتی به عنوان یک وظیفه اجتماعی برای همه کسانی که دارای توانمندی مالی هستند شکل بگیرد و هر کسی در قبال رفع مشکل نیازمندان احساس وظیفه کند.

وی تصریح کرد: بعد از بیماری کرونا پویش بزرگی که با عنوان کمک مومنانه و ایران همدل شکل گرفت باعث ایجاد همبستگی اجتماعی شده است و با مشارکت نیازمندان توانست مشکلات زیادی از نیازمندان را برطرف کند.

در استان ایلام ۸۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد و ۳۸ هزار نفر نیز از خدمات بهزیستی برخوردارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.