تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

استاندار:

۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام پرداخت شد

۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام پرداخت شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی اما در راستای ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، با همت دولت تدبیر و امید از سال ۹۶ تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار با مجموعه مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: یک سوم اقتصاد باید به بخش تعاون اختصاص یابد اما نه تنها اینطور نیست بلکه هم اکنون بخش خصوصی نیز رشد نداشته و جمع آنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

وی افزود: در این خصوص نیز واگذاری های بخش دولتی به خصوصی و تعاونی به خوبی انجام نشده است اما چنانچه دولت و نظام وارد شود و سرمایه های کم مردم را در قالب تعاونی تجمیع و تبدیل به فعالیت اقتصادی کنند می تواند موفقیت آمیز باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه این استان جزو استان های برتر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی است، یادآور شد: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان پرداخت شده است.

سلیمانی دشتکی با ابراز رضایت از عملکرد مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با وجود شرایط سخت کنونی، گفت: اساس کار تعاون در کشور مرهون تلاش های شهید بهشتی است که بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این دیدار گفت: سه هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان فعالیت می کنند.

شکراله شیرخانی افزود: رشته هایی که تعاونی های استان در آن فعال هستند شامل کشاورزی، صنعت، خدمات، فرش دستباف، اعتبار، مسکن، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز تولیدکنندگان، تامین نیاز صنفی، تولیدی-توزیعی، معدن، حمل ونقل، سهام عدالت و عمرانی است.

وی یادآور شد: این تعاونی ها با عضویت ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر (با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت) تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی نزدیک به ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را زنان تشکیل می دهند و از مجموع تعاونی های ثبت شده ۶۷۴ تعاونی زنان هستند که این تعاونی ها هم اکنون فرصت اشتغال بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را دارند.

شیرخانی اضافه کرد: تعاونی و اتحادیه سهام عدالت به عنوان اولین تعاونی های نوع جدید با عضویت نزدیک به ۵۸۰ هزار نفر تشکیل شده اند که با تقسیم سود سهام در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن یکی از اهداف تشکیل این تعاونی ها خواهیم بود.

۱۳ شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و ۱۱ تا ۱۷ شهریور هفته تعاون است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.