تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۱۶

استاندار:

ایلام از استان های موفق در ذخیره آب های سطحی است

ایلام از استان های موفق در ذخیره آب های سطحی است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به شکل آبیاری نوین کشت می شود، گفت: ایلام از استان های موفق در ذخیره آب های سطحی است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اعضای کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ویژه استان ایلام اظهار داشت: در عین حالی که استان ایلام در صرفه جویی منابع آبی و حفظ و ذخیره آب‌های سطحی از استان‌های موفق و پیشگام کشور بوده اما لازم است برای برنامه ریزی انجام شده برای تامین آب زمین‌های زراعی در دست اقدام استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد همکاری و مساعدت لازم نیز صورت پذیرید.

وی با بیان اینکه ایلام جزو معدود استان‌های کشور است که دارای چاه غیر مجاز نیست.افزود: در استان ایلام اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب انجام شده است که جا دارد به عنوان الگو در کشور مطرح و مورد توجه مسئولین وزارتخانه‌ها قرار بگیرد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تحول عظیمی در آبی کردن اراضی کشاورزی استان رخ داده است، یادآور شد: قبل از سال ۹۶ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار زمین آبی در استان وجود داشته، در حال حاضر این میزان به ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: آبی کردن حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار هم در دست اقدام است که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در استان ایلام بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی را که به شکل سنتی آبیاری می‌شدند به صورت غرقابی تبدیل به آبیاری مدرن کرده‌ایم.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است که سهم اراضی آبی استان ۱۰۵ هزار هکتار است.

گندم، جو، کلزا، ذرت، انگور و لیمو بیشترین میزان تولید محصولات زراعی و باغی کشاورزی استان ایلام را به خود اختصاص داده اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.