تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

رییس ستاد انتخابات:

۳۲ درصد واجدان شرایط حوزه جنوب ایلام در انتخابات مشارکت کردند

۳۲ درصد واجدان شرایط حوزه جنوب ایلام در انتخابات مشارکت کردند
ایلام - رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: میزان مشارکت واجدان شرایط رای در حوزه جنوب استان ایلام در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم تاکنون بیش از ۳۲ درصد است که این روند با توجه به حضور مردم در شعب اخذ رای در حال افزایش است.
محمد نوذری روز جمعه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات باید ورودی تمامی شعب اخذ رای را راس ساعت ۱۸ بسته و رای‌گیری را پایان دهند.
وی یادآور شد: تنها شعبی که افراد برای رای‌گیری در آنجا حضور دارند تا پایان انجام رای‌گیری از همه افراد، مجاز به ادامه فعالیت هستند.
نوذری از عموم واجدان شرایط رای خواست: تا در وقت‌های باقی‌مانده به پایان انتخابات با حضور در شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند تا با وجود بیماری کرونا از ایجاد تراکم و تجمع در شعب جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: تمامی فرآیند انتخابات استان ایلام در حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و آرامش و امنیت در این حوزه انتخابیه با وجود حضور رای‌دهندگان حکمفرما است.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه عمده شعب اخذ رای در مدارس مستقر هستند، فردا به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان این مدارس تعطیل و گندزادیی و ضدعفونی می‌شوند.
به گزارش ایرنا، مرحله اول انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۴ بامداد چندین نوبت متوالی تمدید شد.
حوزه انتخابیه دهلران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.
در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.
استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.
در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.
۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.