تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

رییس پلیس راه ایلام:

تردد در جاده‌های حوزه انتخابیه دهلران افزایش یافت

تردد در جاده‌های حوزه انتخابیه دهلران افزایش یافت
ایلام - رییس پلیس راه استان ایلام گفت: میزان تردد در جاده‌های منتهی به شهرستان‌های حوزه انتخابیه جنوب استان امروز نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است.
سرهنگ رضا همتی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: افزایش تردد در جاده‌های جنوب استان در شهرستان‌های بدره، دره‌شهر، دهلران و آبدانان به علت انتخابات، باعث شده است حضور نیروهای پلیس راه نیز تمرکز بیشتری را معطوف این محورهای مواصلاتی کنند.
وی افزود: هر گونه وسایل‌نقلیه عمومی شامل اتوبوس، ون و مینی‌بوس که در جاده‌های حوزه انتخابیه دهلران در تردد باشند توسط پلیس راه به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی رصد و کنترل می‌شود.
همتی‌زاده توضیح داد: بر اساس تجارب دوره‌های گذشته انتخابات، در پاره‌ای از مواقع دیده می‌شود که هواداران نامزدها به منظور تبلیغ و ترغیب ساکنان دیگر مناطق برای رای دادن به نامزد مد نظر خود به سایر نقاط حوزه انتخابیه می‌روند که این موضوع تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: برخی هواداران نیز، افرادی را برای رای دادن به نامزد مورد نظر خود به یک منطقه و شعبه خاص می‌برند که پلیس راه با این گونه تخلف‌ها در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌کند.
وی اضافه کرد: تمامی تخلف‌های انتخاباتی مربوط به جاده‌ها و راه های مواصلاتی از قبل شناسایی و به نیروهای مستقر در طول مسیرها ارائه شده است تا از بروز این موارد تخلف انتخاباتی جلوگیری به عمل آید.
همتی‌زاده از رانندگانی که قصد سفر به جاده‌های جنوب استان را دارند، توصیه کرد: در صورت لزوم، سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند یا با احتیاط کامل، رعایت فاصله طولی و اجتناب از سرعت بالای ۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.
به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در دور قبل انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.
در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.
استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.
در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.
۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.
براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، اخذ رای دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۱۰ حوزه انتخابیه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور آغاز شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.