تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۱۰

به مناسبت روز جهانی پست؛

نخستین نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران برگزار می‌شود
مدیر کل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست از برگزاری نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی پست(17 مهر) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسن عمیدی مدیر کل دفتر ارتباطات و امور بین الملل و رییس موزه ارتباطات، با بیان مطلب فوق عنوان داشت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور و با نمایش آثار در اختیار سام شمس آبادی مدیر انجمن آریا فیلاتلیک که قرار است به همین منظور از بلژیک به ایران سفر کند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره احیای فرهنگ پست، زنده کردن خاطرات نوستالژی‌های پستی و معرفی تاریخ و فرهنگ کشور است، افزود: این روزها به علت مشغله‌های زندگی و تعدد ارتباطات، بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است و کمتر کسی از آن استفاده می کند، از این رو لزوم برگزاری چنین رویدادهایی به شدت در جامعه احساس می‌شود.

مدیر کل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه گسترش فناوری‌های ارتباطی نوین، مهمترین دلیل درامان نماندن فرهنگ ارسال کارت پستال و نامه نگاری است، گفت: بر آنیم تا بعد از این، با برگزاری چنین رویدادهایی نسبت به احیای هویت اصلی پست در سطح جامعه تلاش کنیم.

رییس موزه ارتباطات در ادامه با بیان اینکه قرار است مجموعه‌ای کامل از ورقه‌های پستی قدیمی و اقلام فیلاتلیک ایران در این رویداد فرهنگی به نمایش دربیاید، افزود: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه به دلیل تنوع موضوعات برای همه اقشار از کودک تابزرگسال جالب و تاثیرگذار است و حس نوستالژی را در همه ما ایجاد خواهد کرد.

وی با ذکر این مطلب که مجموعه‌ای که در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد، شامل کارت پستال‌هایی مربوط به ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال پیش و در برگیرنده تمامی آثار دوره قاجار با موضوعاتی از قبیل رجال، پادشاهان، نظامیان، پلیس، زنان، کودکان، کسبه و تجار، معماری ایرانی و خارجی، خوراک و پوشاک، مدارس، مذهب، تهران شناسی و مشروطه است، اضافه کرد: تعدادی از مجموعه داران از سراسر کشور، برای به نمایش گذاشتن سایر اقلام فیلاتلیک از قبیل تمبر، نامه، پاکت نامه های مهر خورده و استفاده شده، کارت پستال های تصویری، بارنامه، اسناد پستی، پست کارت، پاکات مهر روز و … در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

عمیدی در پایان با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹ از ۱۰ صبح لغایت ۱۸ می‌باشد، از تمامی هموطنان برای شرکت در نمایشگاه ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک ایران دعوت کرد و افزود: تور مجازی این نمایشگاه در فضای مجازی، از طریق پلتفرم های مختلف برای همگان فراهم خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.