تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۱۲

۴۰۸ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده سیروان در حال ساخت است

۴۰۸ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده سیروان در حال ساخت است
ایلام - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از احداث ۴۲۱ واحد در مناطق سیل‌زده شهرستان سیروان خبر داد و گفت: تاکنون کار ساخت و ساز ۴۰۸ واحد از این تعداد با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

حبیب‌الله محبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای احداث این واحدها ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شد که از این میزان تاکنون ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کار احداث سایر واحدهای احداثی در مناطق سیل زده شهرستان سیروان با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است، افزود: از این تعداد ۲۶۲ واحد مسکونی در روستای سیل زده چم شیر در سایت جدید برز خلف احداث می‌شود که تاکنون پایان کار احداث ۴۱ واحد در این منطقه به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی، تعمیری در سایت جدید برزخلف سیروان یادآور شد: تاکنون ۲۶۲ مورد آوار برداری، ۲۴۲ پی کنی ساختمان، ۱۹۷ مورد آرماتوربندی و ۱۳۱ مورد دیوار چینی و ۸۱ مورد نیز به به مرحله اجرای سقف رسیده است.

محبی تاکید کرد: برای احداث این واحدها(سایت جدید برزخلف) ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این میزان پرداخت شده است.

وی از پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ساکنان روستای چم شیر خبر داد و تاکید کرد: سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه، شناسایی مکان مناسب، طراحی سایت و قطعه‌بندی سایت جدید روستای جدید چم‌شیر هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: همچنین برای افراد فاقد مسکن ساکن در روستا که قبل از وقوع سیل اسکان دائمی داشته اما فاقد مسکن بوده‌اند و همچنین زوج‌های جدید این روستا طرح‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است تا این خانوارها نیز در سایت جدید صاحب منزل شوند.

محبی با بیان اینکه پروانه کار در این مناطق به صورت رایگان صادر می‌شود، افزود: در راستای ساخت و ساز منازل در سایت جدید منطقه سیل زده چم شیر ۲۰ هزار و ۹۶۰ کیسه معادل ۱۰ هزار و ۴۸ تن سیمان رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

منازل مسکونی، مزارع و باغات، قبرستان و امامزاده عباس(ع) روستای چم‌شیر در جریان سیلاب فروردین ماه سال گذشته به علت رهاسازی آب سد سیمره به طور کامل به زیر آب رفت.

بعد از وقوع این حادثه وزارت نیرو اراضی مسکونی و کشاورزی این روستا را خریداری و به تملک سد سیمره درآورد و ساکنان این روستا باید به سایت جدید نقل مکان کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.