تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

مشارکت اجتماعی، تضمین کننده امنیت و سلامت جامعه است

مشارکت اجتماعی، تضمین کننده امنیت و سلامت جامعه است
نگاه اقتصاد - جانشین انتظامی استان ایلام گفت: مشارکت اجتماعی وهمراهی مردم با پلیس ،تضمین کننده امنیت و سلامت جامعه است.

 

سرهنگ “شهاب عزیززاده” در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مشارکت های مردمی، میزان احساس امنیت و سلامت اجتماعی در یک جامعه را شکل می دهد،و برای جلوگیری از بی‌نظمی اجتماعی،جامعه نیازمند مشارکت و همدلی اقشار مختلف اجتماعی است.

وی افزود: بی تردید مشارکت اجتماعی و نقش شهروندان در ایجاد سلامت جامعه از جمله متغیرهای مهمی هستند که در دستیابی مسئولان و زحمت کشان حوزه سلامت به ریشه کن کردن این ویروس منحوس کمک خواهد کرد.

جانشین انتظامی استان مشارکت مردمی را رکن محوری سلامت در جامعه دانست و عنوان داشت: برای ارتقاء این مهم لازم است هر فرد ضمن شناخت حق و حقوق خود، نسبت به حقوق دیگران نیز شناخت داشته باشد و انجام آن را تکلیفی بر خود بداند.

سرهنگ عزیززاده ادامه داد: همکاری شهروندان پلیس را قادر می کند با کمترین هزینه و دشواری در پیشگیری از جرم با موفقیت های چشمگیری روبه رو شود و اگر پلیس از ظرفیت همه شهروندان برخوردار باشد آنگاه تا اندازه زیادی در ماموریت مهم تامین نظم و امنیت، مؤثر ظاهر شده و موفق عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارائه توصیه ها و نکات راهبردی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اشاره به اینکه خط مقدم نبرد برای کنترل آسیب های اجتماعی، خانواده ها هستند، تاکید کرد: نهادینه شدن آموزه های دینی در خانواده ها و به تبع آن در اجتماع، می تواند نقشه های شوم غرب در این عرصه هجوم را خنثی کند.

سرهنگ عزیززاده در بخش دیگری از سخنان خود،قانون پذیری را عامل مهمی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست وگفت: اگر امروز برخی رفتارهای نامناسب اخلاقی و رفتاری در جامعه ظهور و بروز پیدا کرده در نتیجه، باعث قانون گریزی است.

وی، فرهنگ سازی و آموزش را یکی از مهمترین راهکارهای نهادینه شدن قانون مداری در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: عمل به قانون موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی شده که فرهنگ سازی و آموزش می تواند در تقویت قانون مداری در جامعه کارساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد اجتماعی که از مفاهیم مهم سرمایه اجتماعی به شمار می رود در پیوند میان پلیس و شهروندان حائز اهمیت است، مشارکت و همکاری زمانی به درجه بالایی می رسد که طرفین بر اساس اعتماد متقابل به یکدیگر؛ از اطلاعات، هنجارها و ارزش‌های یکسانی در تبادلات میان خود استفاده ‌کنند.

وی درادامه گفت،امروزه جستجوی امنیت از مهمترین کشش با جوهر هستی انسان پیوندی ناگسستنی دارد و اظهار داشت: حفظ ذات و صیانت نفس، اساسی ترین نیازهای اجتماعی انسان هاست و افراد در پی برآوردن نیاز های زیستی با یکدیگر تشکیل جامعه می دهند.

جانشین انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه خواستگاه امنیت در بستر اجتماع شکل می پذیرد، تاکید کرد: احساس امنیت در جامعه بسیار مهم تر از وجود امنیت است، احساس امنیت تا اندازه ای، مقوله فردی است که مرتبط با عوامل تربیتی در خانواده است و این شاخص در بعد کلان با ساختار امنیت در جامعه مرتبط است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.