تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

تضمین انتخابات پرشور با حضور سلایق سیاسی مختلف

تضمین انتخابات پرشور با حضور سلایق سیاسی مختلف
.

 

تبریز- انتخابات یکی از عرصه های مهم مشارکت سیاسی مردم در سرنوشت کشور است که حضور سلایق مختلف می تواند علاوه بر داغ کردن تنور آن، زمینه مشارکت حداکثری طیف های وسیعی از مردم در این صحنه مهم را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، مروری بر شرکت مردم در انتخابات و میزان مشارکت سیاسی آنان در انتخابات مختلف نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد حضور نحله های گوناگون شناسنامه دار و امکان حضور چهره های متنوع در میدان رقابت های انتخاباتی، نه تنها زمینه ساز مشارکت بالای مردم شده، بلکه در میدان عمل نیز امکان اداره بهینه کشور از میان انواع تفکرات و ایده های کشورداری را مهیا کرده و به تبع آن سرنوشتی بهتر و مناسب تر برای امور جاری کشور رقم خورده است.

بدون تردید ایجاد محدودیت های تصنعی و نگرانی از بروز و ظهور تفکرات جدید،نه تنها متضمن ایجاد حاشیه امنیت برای کشور نیست، بلکه چه بسا در ابعاد داخلی و بین المللی نیز برای کشور تبعات منفی نیز داشته باشد که برای برون رفت از آن، لاجرم باید از حضور و مشارکت جریانات فکری، سیاسی و اجتماعی شناخته شده و باورمند به اصول و آرمان های نظام جمهوری اسلامی استقبال شود.

کارشناسان سیاسی می گویند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، تاثیر مستقیم بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دارد و باید توجه داشت که مشارکت شهروندان در انتخابات موجب تقویت همبستگی و وحدت ملی و تضمین کننده امنیت ملی است.

از سوی دیگر از آنجائی که نظام های سیاسی مبتی بر انتخاب از لوازم بنیادی نظام های سیاسی مردم سالار است، پس مشارکت مردم در انتخابات می تواند سطح امنیت داخلی کشور را ارتقا بخشیده و ضمن تثبیت مشروعیت نظام سیاسی، در مقابله با تهدیدات خارجی نیز که امنیت داخلی را به خطر می اندازد، نقطه قوت محسوب شود؛ هدفی که به نظر می رسد با حضور سلایق مختلف در میدان رقابت های انتخاباتی پیش رو دست یافتنی تر است.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از مطالبات رهبری است

یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده فرصتی تاریخی برای ملت است، گفت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و حکمت ویژه خواستار مشارکت پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند که در این راستا اطمینان دارم شورای نگهبان در این مقطع حساس در تاریخ کشور اهمیت عملکرد خود را در راستای اجرای نظارت رهبری در برگزاری انتخابات پرشور به خوبی واقف است.

احمد علیرضابیگی، تنها راه تحقق منویات رهبری برای انتخابات آینده را حضور سلایق مختلف در این عرصه دانست و افزود: چنانچه تفکرات متعدد وارد عرصه شوند، نه تنها زمینه های مشارکت سیاسی حداکثری فراهم می شود، بلکه نتیجه انتخاب مردم نیز بسیار بهتر و مطلوب تر از دوره های قبلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر اشتباهات گذشته جبران نشود و برای تبیین شرایط موجود چاره اندیشی نشود، خسارتی بزرگ در انتظارمان خواهد بود، اظهار داشت: در انتخابات آینده مردم باید با دقت، جهت گیری و عملکرد مسئولان تصمیم ساز، تصمیم گیر و جریان های سیاسی مدعی ولایتمداری و اصلاح طلبی را دنبال کنند تا در فرصت مناسب، عکس العمل خوبی نشان دهند.

علیرضابیگی به علاقه مندی آحاد مردم به جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام مورد علاقه شان اشاره و اضافه کرد: با استقرار جمهوری اسلامی، ملت به عنوان صاحبان کشور شناخته شدند و طی ۴۲ سال گذشته نیز تا پای جان برای تثبیت نظام خود ایستادند و ارزشمندترین دارایی های خود را برای حفظ جمهوری اسلامی ایران فدا کردند تا ایران در عرصه جهانی سرافرازانه ابراز وجود کند.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است که در سال های اخیر قطار کشور در ذیل انقلاب حرکت نمی‌کند، سفره مردم روز به روز تنگ تر می شود، ترجیح منافع حزبی و سیاسی بر منافع ملی توسط تعدادی از مسوولان اثرگذار، از اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان کاسته است و میزان مشارکت سیاسی مردم به سطح غیرقابل قبولی رسیده و تهدیدات مربوط به بروز دسیسه های دشمن کاملا جدی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم امروز همانند آسیب دیدگانی هستند که محبوب خود را نظاره گر هستند، گفت: اما با این حال مردم، محبوب خود را همچنان دوست دارند و اگر جمهوری اسلامی در ریل انقلاب به حرکت خود ادامه دهد ،مردم صحنه های شکوهمند گذشته را تکرار خواهند کرد.

بدون دخالت عناصر تاثیرگذار از شور انتخاباتی کاسته می شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تحقق چنین هدفی را عاملی مهم و محوری در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دانست.

محمدحسین فرهنگی با بیان اینکه باید تمامی دست اندرکاران و عوامل برگزاری انتخابات تلاش خود را برای تحقق مشارمت سلایق مختلف در انتخابات آتی به کار بگیرند، اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات اعم از مجریان و ناظران باید در پرشور شدن انتخابات ایفای نقش کنند، چون بدون همکاری و تعامل آنها با جریان های سیاسی، امکان برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده مردم امکان پذیر نیست.

وی بر لزوم اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای تاکید و اضافه کرد: بدون دخالت عناصر تاثیرگذار در این عرصه، از شور و هیجان انتخابات کاسته خواهد شد که برای از بین بردن چنین فرضیه ای ‌باید همه برای مشارکت حداکثری مردم، تلاش خود را به کار گیرند.

فرهنگی ادامه داد: به طور قطع با حضور سلیقه های مختلف در انتخابات آینده به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری که سرنوشت اداره امور کشور برای ۴ سال بسته می شود، نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی نقش بر آب شده و توطئه هایشان خنثی می شود.

وی با بیان اینکه کشور توسط افراد باتجربه بهتر اداره می شود، افزود: این افراد نیز از اندیشه و توانمندی بالقوه‌ جوانان باید بهره بگیرند تا کشور به توسعه و پیشرفت خود در زمینه‌های گوناگون ادامه داده و به این حرکت سرعت داده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم یادآوری کرد: مردم انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی بارها در برهه های مختلف تاریخی ثابت کرده‌اند که در همه صحنه‌های انقلاب حضور فعالانه‌ای دارند و در انتخابات آینده نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد و بار دیگر به جهانیان ثابت خواهد شد که این نظام متعلق به ملت است.

حضور افراد توانمند در انتخابات، ضامن مشارکت حداکثری مردم است

یکی دیگر از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز تحقق حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را عاملی برای ارتقای فرهنگ سیاسی و نیز اتحاد ملی دانست و گفت: چنانچه افراد توانمند و شایسته پا به عرصه انتخابات بگذارند، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه ورود افراد توانمند، پاکدست و مجرب به عرصه انتخابات، سبب جلب اعتماد مردم نسبت به مدیریت کشور می‌شود، افزود: بدون تردید با ورود چنین افرادی تجربه تلخ انتخابات های قبلی به خصوص در شوراهای اسلامی برخی از شهرها از اذهان شهروندان زدوده می شود.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآوری کرد: باید توجه داشت که افراد شایسته از گروه ها و جریان های مختلف و متنوع با ورود به عرصه انتخابات می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات مدیریت شهری و شهرداری‌ها و در کلان کشور گام‌های اساسی بردارند و اعتماد از دست رفته مردم را جلب کنند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را مهم و بسیار حساس خواند و ادامه داد: هیات های نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان باید براساس قانون، صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند و در این راستا سلایق سیاسی، حزبی و قومیتی را لحاظ نکنند تا شائبه‌ای برای برگزاری سالم و قانون مند این دوره از انتخابات به وجود نیاید.

وی گفت: در بررسی صلاحیت کاندیداهای مختلف از جریانات فکری مختلف باید به نحوی عمل شود که حق هیچ فردی تضییع نشود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال جاری در استان چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.