تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

شهرآورد ۹۵ از نگاه پیشکسوتان و هنرمندان

شهرآورد ۹۵ از نگاه پیشکسوتان و هنرمندان
تهران- مرتضی فنونی‌زاده و کوروش برمک پیشکسوتان فوتبال پرسپولیس، مهران رجبی و امیر غفارمنش از هنرمندان طرفدار استقلال در گفت‌وگوی تصویری، درباره شهرآورد ۹۵ به ایرناپلاس چه گفتند؟

به گزارش ایرناپلاس، نود و پنجمین شهرآورد تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی تهران رقم می‌خورد. طبق معمول، طرفداران هر کدام از تیم‌ها در جامعه ورزش تا هنرمندان، دیدگاه‌های خاص خود را درباره این شهرآورد دارند.

فنونی‌زاده: امیدوارم بازی فوق‌العاده خوبی شود
مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس درباره این شهرآورد به ایرناپلاس گفت: «رسیدیم به یک «دربی» دیگر؛ «دربی» نود و پنجم – البته یک بازی بدون مدرک در آمار جدال دو تیم اضافه شده که مورد تائید بسیاری از پیشکسوتان دو تیم نیست – با رقیب سنتی خودمان. استقلال با یک باخت و پرسپولیس هم با یک مساوی تقریبا متوسط به این بازی رسیدند؛ در بازی با سپاهان نیمه اول خوب بود اما در نیمه دوم واقعا تحت فشار قرار داشت.»

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: امیدوارم بازی فوق‌العاده خوبی شود. گذشته از اینکه پرسپولیس در رتبه دوم و استقلال سوم قرار دارد، اصلا به جدول نباید کاری داشت. بچه‌ها باید با جسارت مثال‌زدنی انشاالله این بازی را ببرند و پنجمین قهرمانی متوالی را به امید خدا به هواداران عزیزمان که از دیدن این بازی در ورزشگاه محروم هستند، هدیه دهند. من یک خواهش از آقای داور دارم. امیدوارم آقای اکبریان چون اولین «دربی» اوست، با سوت‌های ممتد خود سرعت بازی را نگیرد؛ مدیریت کند؛ اما بگذارد بازی ادامه پیدا کند؛ چون این بازی در طول سال شاید دوبار اتفاق بیفتد.

رجبی: آن کاغذ داخل پاکت مهم است
مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون ایران و از طرفداران سرسخت استقلال درباره بازی شهرآورد به ایرناپلاس گفت: «باور می‌کنید من دبیر بودم نمی‌دانستم «دربی» یعنی چه؟ طرفدار استقلالم اما نمی‌دانستم «دربی» یعنی چه؟
یک روز از دانش‌آموزان دبیرستان پرسیدم بچه‌ها «دربی» به چه می‌گویند. آنها گفتند «دربی» یعنی دو تیم همشهری که با هم مسابقه می‌دهند. کاری نداریم بالاخره با بدبختی «دربی» را یاد گرفتم اما در «دربی» پیش رو طبیعتا هر کسی دوست دارد تیم مورد علاقه‌اش برنده شود.
روی پاکت نوشته شده که پرسپولیس می‌برد اما درون پاکت، روی کاغذ معلوم نیست چه نوشته شده و آن کاغذ داخل پاکت مهم است که چه چیزی نوشته شده. معمولا هم بازی دو تیم مساوی می‌شود؛ هیجان دو تیم زیاد است، مساوی می‌شود؛ برای اینکه یک طرفش باخت است و کری‌های استقلال و پرسپولیس و طرف دیگر هم امتیاز آن؛ لذا این‌ها زورشان مساوی است. نمی‌توانند برتری را ایجاد کنند اما امیدوارم ببره! ولی چه ببرند و چه ببازند دم بچه‌های پرسپولیس و استقلال گرم که با حال هستند و کل‌کلشان معنی‌دار است و دوستانه.»

برمک: امیدوارم بازی مطلوبی از هر دو تیم شاهد باشیم
کوروش برمک مهاجم اسبق تیم پرسپولیس نیز درباره شهرآورد به ایرناپلاس گفت: «در رابطه با این شهرآورد که امروز برگزار می‌شود به چند نکته اساسی اشاره می‌کنم. پرسپولیس در برابر سپاهان و استقلال مقابل ذوب‌آهن دستخوش اتفاقات و حواشی شدند و دو تیم در آستانه جدال حساس، درگیر آن مسائل قرار گرفتند که سهم پرسپولیس از بازی با سپاهان یک امتیاز بود و استقلال در خانه با ۲ گل مغلوب شد.
از لحاظ بار روانی هر دو تیم تحت فشارند به خصوص تیم استقلال. با توجه به حساسیت این شهرآورد، می‌تواند برای پرسپولیس که یک بازی و استقلال که ۲ بازی عقب افتاده دارند، حائز اهمیت باشد اما چیزی که مهم است فاصله ۸ امتیازی پرسپولیس با استقلال است.»

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: «با توجه به مصدومیت‌هایی که برای هر دو تیم اتفاق افتاده و مهره‌های کلیدی آنها درگیر مصدومیت شده‌اند باید دید تیم پزشکی دو تیم سرانجام بازیکنان کلیدی را به کجا می‌رسانند. مطمئنا وجود هرکدام از این بازیکنان در پست‌هایی که بازی می‌کنند، برای هر دو تیم اهمیت دارد. پرسپولیس از نظر امتیاز و جدول، نسبت به استقلال حاشیه امنیت بهتری دارد. در اصل اگر بتواند کنترل بازی را در ۲۰ دقیقه اول در دست بگیرد، به مراتب می‌تواند کم‌کم به استقلال فشار بیاورد و بار روانی ایجاد کند.
به‌خصوص بین دقیقه ۶۰ تا ۸۰ می‌تواند تاثیرگذار باشد و نتیجه بگیرد. همانطور که ذوب‌آهن در این دقایق توانست به استقلال ضربه بزند. در دیدارهای گذشته نیز استقلال در این دقایق ضربه‌پذیر بوده.

البته نباید فراموش کرد استقلال تیم دست و پا بسته‌ای نیست. این تیم از هافبک‌ها و مهاجمان بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند در دقایقی از بازی اگر پرسپولیس آن نبض باز،ی به‌خصوص در پست هافبک دفاعی جایی که کامیابی‌نیا، نوراللهی یا سرلک بازی می‌کنند، به دست گیرد به مراتب می‌تواند دروازه پرسپولیس را به خطر بیندازد.
در مجموع، اول دوست دارم یک بازی خوب و جذاب و فارغ از حاشیه باشد و بعد امیدوارم بازی مطلوبی از هر دو تیم شاهد باشیم تا هواداران پرسپولیس و استقلال از دیدن این دیدار لذت ببرند.»

غفارمنش: استقلال برنده شود، یک جریانی را برده است
امیر غفارمنش هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون و از طرفداران باشگاه استقلال به ایرناپلاس گفت: «از سال ۵۸، اولین شهرآوردی را که به‌خاطر می‌آورم با گل غلام فتح‌آبادی استقلال یک بر صفر بُرد که جمعیت به زمین ریختند و بازی نیمه تمام ماند. این بازی دوستانه و بزرگداشت مرحوم علی دانایی‌فرد بود؛ بازی بدون گل سال بعد و کم گل‌ترین‌ها تا گل‌ترین‌ها، این ۶ بر ۳ استقلال را دیدم؛ همیشه «دربی» ها را حتی هنگام فیلمبرداری دیده‌ام. من این چند سال اخیر را تا سال ۱۴۰۰ به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کنم و فقط می‌گویم اگر استقلال بتواند برنده شود یک تیم را نبرده، بلکه یک جریانی را برده است. این نظر شخصی من است. احترام می‌گذارم به طرفداران دو تیم که معصومانه و بی‌گناه همیشه بازی‌های این دو تیم را دنبال کرده‌اند و انتظار یک بازی زیبا را داشتند، امیدوارم بازی قشنگی رقم بخورد.»/ایرناپلاس- مجید روان‌ستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.