تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

معاون استاندار:

برگزاری تریبون آزاد انتخابات بدون مجوز تخلف است

برگزاری تریبون آزاد انتخابات بدون مجوز تخلف است
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات ایلام تاکید کرد: برگزاری تریبون آزاد انتخابات در خیابان های پرتراکم شهر بدون اخذ مجوز از فرمانداری ها تخلف است و در صورت تکرار طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

الیاس فتاحی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان اظهار داشت: برگزاری تریبون آزاد انتخابات بدون مجوز در فضاهای پرتراکم شهر علاوه بر ایجاد تجمع و تراکم جمعیت، از یک سو موجب افزایش شیوع کرونا و از سوی دیگر حاشیه سازی های انتخاباتی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری تریبون آزاد انتخابات تنها با اخذ مجوز از فرمانداری و در یک مکان از پیش تعیین شده و همچنین با حضور نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی انتخابات امکانپذیر است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به دسترسی مردم به سامانه شعب یاب در انتخابات پیش رو گفت: این سامانه به مردم کمک می کند شعب منتخب خود را در کمترین زمان انتخاب کرده و تراکم جمعیتی در برخی شعب انتخاباتی نیز کاهش یابد.

فتاحی با اشاره به اهمیت انتخابات و لزوم حضور مردم در پای صندوق های رای نیز بیان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و حضور پرشور مردم از یک سو موجب یاس دشمنان و از سوی دیگر به مشروعیت بخشی نظام منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: نباید در شرایط فعلی برخی افراد با اظهارنظرهای نسنجیده مردم را ناامید کنند، بلکه باید فضای امید آفرینی بیش از پیش در جامعه ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه منع کردن مردم در انتخابات از سوی هیچ شخص یا حزبی پذیرفتنی نیست، یادآور شد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه دشمنان نظام سعی در کاهش مشارکت مردمی دارند، ضرورت دارد مشارکت مردم در این انتخابات بسیار پررنگ تر از ادوار گذشته باشد.

فتاحی اضافه کرد: کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردمی در انتخابات پیش رو بکار گرفته اند که لازم است برای ناکارآمدی و ناکام ماندن آنان همچون گذشته با غیرت ایرانی مشارکت بالایی در انتخابات پیش رو را به ثبت برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم این استان با توجه به اینکه در ادوار گذشته انتخابات بالاترین مشارکت مردمی را به ثبت رسانده بازهم با آگاهی کامل در انتخابات حضور خواهند یافت.

معاون استاندار ایلام با عنوان این مطلب که فاصله زیادی تا برگزاری انتخابات پیش رو باقی نمانده است، تصریح کرد: باید در مدت زمان باقیمانده تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، تمام نیازمندی ها احصا و برطرف شده و نواقص نیز توسط هیات های اجرایی حل و فصل شود تا اینکه شاهد انتخاباتی سالم و پر شور با حضور حداکثری تمامی سلایق و گروه های سیاسی و اجتماعی باشیم.

فتاحی در ادامه خواستار تعامل بیشتر هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی در انتخابات پیش رو شد و تاکید کرد: به هر اندازه هماهنگی این هیات ها در انتخابات بیشتر باشد، نه تنها در زمان برگزاری انتخابات با مشکل مواجه نمی شویم بلکه انتخاباتی سالم، امن و پرشور تر برگزار می شود.

رعایت اصل بی طرفی مهم ترین مبنای انتخابات است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار کرد: رعایت اصل بی طرفی مهم ترین مبنا انتخابات پیش رو است و همه مدیران و عوامل اجرایی باید در این راستا دقت نظر داشته باشند.

فتاحی گفت: کلیه اعضای هیات های اجرایی و مدیران نباید به نفع یا علیه هیچ کاندیدی اظهار نظر کنند که عمل به این مهم باید در دستور کار تمامی مدیران باشد.

وی اضافه کرد: طبق قانون هیچ مدیری حق استفاده از امکانات و خودروهای دولتی برای تبلیغات کاندیداها را ندارد که در صورت مشاهده با مدیر مربوطه طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی همچنین خواستار فعالیت بیشتر کمیته های زیر مجموعه ستاد انتخابات استان شد و گفت: کمیته های اطلاع رسانی، پشتیبانی، امنیتی و کمیته فناوری با توجه با فاصله اندک تا برگزاری انتخابات پیش رو باید نواقص موجود را برطرف و فعالیت و تلاش خود را دو چندان کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.