تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

واگذاری یک هزار و ۶۳ واحد مسکونی به محرومان استان ایلام

واگذاری یک هزار و ۶۳ واحد مسکونی به محرومان استان ایلام
،

ایلام- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام گفت: از مجموع واحدهای مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان تاکنون یک هزار و ۶۳ واحد واگذار شده است.

رضا اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:‌ تاکنون پرونده ۲ هزار واحد سهمیه مسکن ‌محرومان به بانک های عامل استان معرفی شده که از این تعداد یک هزار و ۹۱۷ مورد عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث این واحدها در استان افزود: عملیات پی کنی ۲ هزار واحد انجام و ۲ هزار واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: یک هزار و ۸۱۳ واحد نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات تاکید کرد: اعتبار مصوب تسهیلات یک هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به ۹۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از این میزان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: میزان اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز ۶۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۳۹۱ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی در استان هم گفت: سهمیه احداث مسکن روستایی طرح ویژه در سال ۱۴۰۰ نیز به مانند طرح مسکن ‌محرومان ۲ هزار واحد بوده که برای هر واحد یک میلیارد ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی، میزان تسهیلات ابلاغی در اجرای طرح مسکن‌ویژه محرومان تاکنون را ۲ هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون سهمیه بانک تجارت به صورت کامل، سهمیه بانک صادرات ۳۰ درصد انجام شده است و رایزنی برای اخذ سهمیه سایر بانک ها نیز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.