تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

شهروندان ایلامی منتظر دمای بیش از ۴۰ درجه باشند

شهروندان ایلامی منتظر دمای بیش از ۴۰ درجه باشند
،

 

ایلام – کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: دمای هوای استان تا آخر هفته جاری افزایش چهار درجه ای نسبت به اوایل هفته خواهد داشت و در مناطق شمالی استان از ۴۰ درجه بیشتر می شود.

ساسان احمدی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دمای هوای استان ایلام از فردا به تدریج افزایش می یابد و این رشد دما تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت که البته اوج گرما در روز جمعه خواهد بود.

وی افزود: طی این مدت دمای هوای مناطق گرمسیر بین ۵۰ تا ۵۱ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت و دمای هوا در مناطق سردسیر و معتدل نیز ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد می شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: دمای هوای استان طی دیروز و امروز نسبت به روزهای اوایل هفته جاری ۱.۵ درجه کاهش نشان می دهد که البته از فردا دمای هوا بیشتر خواهد شد.

احمدی نژاد اضافه کرد: دهلران دیروز پنجمین منطقه گرم کشور بود و دمای هوای این شهر از فردا روندی افزایشی به خود می گیرد و در نوار مرزی مهران هم باد به نسبت شدید می وزد.

وی به مردم به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران خاص توصیه کرد: در زمان اوج گرما برای پیشگیری از گرمازدگی از تردد و خروج غیرضروری از منزل پرهیز و فعالیت های خود را به عصر و کاهش گرمای هوا موکول کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: همچنین کشاورزان و باغداران آبیاری اراضی کشاورزی خود را قبل از طلوع و یا بعد از غروب آفتاب انجام دهند و در طول ساعات روز به ویژه ساعات اوج گرما از آبیاری این اراضی بپرهیزند.

استان ایلام در طی سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) سالی کم بارش و خشکسال را شاهد بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.