تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

آستان قدس رضوی موکب دائمی در مرز مهران احداث می کند

آستان قدس رضوی موکب دائمی در مرز مهران احداث می کند
ایلام - دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: بنیاد کرامت رضوی و آستان قدس در نظر دارد در صورت در اختیار قرار دادن زمین یک موکب دائمی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در مرز مهران احداث کند.

 

سردار حمید فهیمی راد در بازدید از پایانه مرزی مهران با بیان اینکه این مرز از اهمیت بالایی برای آستان قدس رضوی برخوردار است، تاکید کرد: بنیاد کرامت رضوی برای حضور در مهران و خدمت به زوار اربعین برنامه‌ریزی های خاصی دارد.

وی افزود: ما در اکثر مرزهای ایران در مراسم بزرگ کنگره اربعین حضور داریم از مرزهای پاکستان و افغانستان گرفته تا آستارا، قصرشیرین و مهران تلاش داریم تا زائران اربعین حسینی از خدمات آستان قدس رضوی برخوردار شوند اما با توجه به اینکه مهران همواره مورد اقبال زوار است بیشترین تمرکز ما بر روی این مرز خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی تاکید کرد: آستان قدس در نظر دارد نسبت به احداث مرکز مدیریت اربعین آستان اقدام کند و در این راستا بنیاد کرامت رضوی و آستان قدس در نظر دارد درصورت در اختیار قرار دادن زمین در مرز مهران یک موکب دائمی در مهران احداث کند.

فرماندار مهران نیز در این دیدار با بیان اینکه اقدامات خوبی در این شهرستان و پایانه مرزی برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی(ع) در حال انجام است، گفت: ما در حال جمع بندی نیازمندی‌های اربعین در مهران هستیم و در خصوص پروژه‌های زیرساختی در دست اقدام در مهران مشکلات بسیاری وجود دارد که نیاز است تا زمان اربعین نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

مجید کاکی بیان کرد: وضعیت قرمز کرونا در مهران هم مشکلات مضاعفی برای پیگیری مسائل اربعین ایجاد کرده است و نیاز به حضور آستان قدس رضوی در صورت برگزار شدن اربعین داریم.

در این بازدید نمایندگان آستان قدس رضوی و هیئت همراه در ادامه سفر به شهرستان مهران از پایانه مرزی، حسینیه سازمان حج و زیارت و دیگر زیرساخت های این مرز بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.