تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

قهرمانان المپیک؛ از درخشش در توکیو تا استقبال گرم در ایران

قهرمانان المپیک؛ از درخشش در توکیو تا استقبال گرم در ایران
استان‌ها- قهرمانان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تاکنون با کسب ۶ مدال در سه رشته تیراندازی، کشتی و وزنه برداری خوش درخشیدند و البته مردم کشورمان هم در استقبال از ورزشکاران و قدردانی از این موفقیت‌ها سنگ تمام گذاشتند.

 

جواد فروغی اولین فرد در میان تیم اعزامی به توکیو بود که توانست مدال طلا در رشته تپانچه را به دست آورد و دل مردم ایران را در روزهای سخت کرونایی شاد کند.

قشرهای مختلف مردم به ویژه کادر درمان در روز استقبال از فروغی در فرودگاه حضور گرمی داشتند و از پرستار طلایی ایران به پاس کسب اولین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی کشورمان قدردانی کردند.

جواد فروغی نیز در یک اقدام جوانمردانه نخستین مدال طلا در رشته تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و لباس ورزشی خود در روز مسابقه را به همراه مدال طلا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ هندوستان در رشته تیراندازی با تپانچه بادی به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

جواد فروغی که اصالتا زاده دهلران در استان ایلام است امروز (۱۶مردادماه) در سفر به ایلام مورد استقبال گرم هم‌استانی‌های خود و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

این ورزشکار ایلامی در فینال که ورزشکارانی از کشورهای چین، اوکراین، صربستان، آلمان، هند، و کره در فینال حضور داشتند با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

قهرمانان المپیک؛ از درخشش در توکیو تا استقبال گرم در ایران

دیگر ورزشکار کشورمان که توانست در فینال و در مصاف با پرویز نصیب اف اوکراینی مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرهنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰ را از آن خود کند محمدرضا گرایی فرنگی کار شیرازی بود که موجی از شادی در ایران و زادگاهش شیراز به راه انداخت.

در این میان علاقه مندان به کشتی پیش از شروع مبارزه محمدرضا گرایی در مرحله پایانی جلو منزل او در شیراز جمع شده و با دست در داشتن پرچم ایران از طریق تلویزیون خیابانی شاهد کشتی همشهری خود بودند و پس از پیروزی او خوشحالی خود را با این شعار به خانواده این ورزشکار نشان دادند که گرایی قهرمان، طلایت مبارک، مبارک.

قهرمانان المپیک؛ از درخشش در توکیو تا استقبال گرم در ایران

همچنین مدال برنز محمدهادی ساروی فرنگی‌کار اهل آمل در وزن ۹۷ کیلوگرم، مدال نقره وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی چراتی از جویبار و مدال برنز سنگین‌وزن امیرحسین زارع کشتی‌گیر جوان آملی حاصل عملکرد کاروان ۹ نفره کشتی ایران بود که موجی از شادمانی را در سراسر کشور به ویژه در استان مازندران به راه انداخت.

استقبال پرشور مردم کشورمان صرفا به مدال آوران ختم نشد بلکه ورزشکارانی هم که با تلاش موفق به راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ شده بودند مورد تفقد قرار گرفتند یکی از این ورزشکاران علیرضا نجاتی کشتی گیر قمی بود که پس از بازگشت به ایران، با استقبال مسوولان و جامعه ورزشی قم مواجه شد.

قهرمانان المپیک؛ از درخشش در توکیو تا استقبال گرم در ایران

نجاتی که با درخشش در رقابت‌های انتخابی توانسته بود با راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتظار ۳۱ ساله استان را پایان دهد و ورزش استان پس از سه دهه صاحب نماینده در مهمترین رویداد ورزشی جهان شود در اولین رقابت خود در این المپیک با شکست مقابل حریف خود، طعم تلخ حذف این رقابت ها را چشید و نتوانست تاریخ سازی خود را ادامه دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.