تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن در ایلام وجود ندارد

اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن در ایلام وجود ندارد
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام‌ گفت: هیچگونه اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن در مراکز واکسیناسیون این استان وجود ندارد.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در مراکز واکسیناسیون از هر نوع واکسن مورد تقاضای افراد که موجود باشد و پروتکل ابلاغی وزارت منعی ایجاد نکند، تزریق می شود.

وی با ذکر اینکه برای تزریق نوع واکسن هیچ اجباری اعمال نمی شود، ادامه داد: هر نوع واکسنی که مراجعان بخواهند بشرط اینکه‌ موجود باشد برای آنها تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در برخی موارد وزارت بهداشت برای گروه خاصی از بیماران نظیر دیابت واکسن خاصی اعلام کرده است که در استان نیز مطابق نظر وزارت تزریق واکسن آنها انجام‌ می شود.

به گفته صادقی فر، واکسنهایی که در استان تحویل گرفته‌ می شوند از چند نوع برند داخلی و خارجی شامل برکت، سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ورود دوواکسن استرازنکا و اسپوتنیک‌ در روزهای اخیر کمتر شده و عمده واکسن های دریافتی برای تزریق از نوع سینوفارم و برکت است.

وی یاداورد شد: روند واکسیناسیون اکنون در سه مرکز تجمیعی در مرکز استان در حال انجام با رشد قابل قبولی در کلیه شهرستانهای استان به صورت افزایشی در حرکت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.