تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

استاندار:

دولت با وجود تحریم و کرونا از تلاش برای توسعه ایلام دریغ نکرد

دولت با وجود تحریم و کرونا از تلاش برای توسعه ایلام دریغ نکرد
ایلام - استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید با وجود شرایط تحریمی، حوادث طبیعی و شیوع کرونا برای توسعه و پیشرفت این استان از هیچ تلاشی دریغ نکرد که در این راستا نقش فرمانداران بی بدیل بود.

 

محمد نوذری روز یکشنبه در همایش فرمانداران استان اظهار داشت: همواره در هشت ساله دولت تدبیر و امید سعی کردیم که از فرمانداران و مدیران جوان، با انگیزه و با تفکر و اندیشه نو در مسندهای اجرایی استان استفاده و پس از معرفی و انتصاب هر مدیر برای پیشرفت و رفع مسایل و مشکلات آن حوزه تلاش کردیم و تا حد توان از آن مدیر پیشنهادی حمایت شد.

وی فرمانداران را صف اول و پیشقراول توسعه استان ذکر کرد و افزود: اگر انتخابات اخیر سالم، پرشور و با حضور پرشور مردم برگزار شد، تلاش شبانه روزی فرمانداران برای این مهم بسیار اثرگذار بود که از همه آنان تشکر و قدردانی می کنم.

استاندار ایلام تاکید کرد: امروز مهم ترین مساله کشور شیوع کرونا و فوت روزانه تعداد زیادی از هموطنان توسط این بیماری منحوس است که در از ابتدای شیوع کرونا تاکنون که بیش از ۱۸ ماه می گذرد، فرمانداران بعنوان روسای ستادهای کرونا هر شهرستان مسوولیت بسیار خطیری را برعهده داشتند و متحمل تلاش ها و زحمات بسیار شدند.

نوذری پذیرفتن هر مسولیت توسط مدیران را به مثابه نگهداری ار یک امانت توصیف کرد و یادآور شد: باید مدیران از این امانت بخوبی حفاظت کنند و در مدت مسوولیت هر چند کوتاه خود بیشترین اثرگذاری و خدمت به مردم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: پس از انتصاب بعنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام سعی کردم به دلیل بافت قومی و قبیله ای این استان با معتمدان و بزرگان به بهترین شکل ارتباط داشته باشم و از نظر و ایده آنان برای توسعه و پیشرفت همواره بهره ببرم که در این راستا هیات اندیشه ورز سیاسی در استانداری تشکیل و از این هیات خواسته شد برای توسعه استان نظرات و ایده های خود را ارایه کنند.

فرمانداران در تیررس افکار عمومی و نقد رسانه ها هستند

استاندار ایلام گفت: مدیران به ویژه فرمانداران همواره در تیررس افکار عمومی و نقد رسانه های استان هستند، هر مدیری نباید از نقد منصفانه اصحاب رسانه آزرده خاطر شوند بلکه باید نقد آنان را فرصتی ارزنده برای بهبود عملکرد خود بداند.

نوذری ادامه داد: بنده در مدت خدمت در معاونت سیاسی امنیتی و استانداری ایلام و تاکنون که بعنوان استاندار خدمتگذار مردم هستم هیچگاه از نقد رسانه ها گلایه نکردم چرا که نقد منصفانه و به دور از تخریب آنان را مایه توسعه و پیشرفت استان می دانم.

وی حل تمامی مسایل استان را از طریق کانال مسایل اجتماعی ممکن دانست و یادآور شد: همیشه سعی کردم در برخورد با مسایل، ملاحظات اجتماعی دیده شود و همواره بر توسعه ساختارهای اجتماعی و سیاسی تاکید داشتم.

وضعیت کرونا در ایلام شکننده است

استاندار ایلام در بخش سوم سخنان خود وضعیت شیوع کرونا در استان را بسیار شکننده ذکر کرد و افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ایلام در حال حاضر ۵۹ درصد است که قبلا این رقم تا ۳۰ درصد کاهش یافته بود.

وی یادآور شد: تنها راه مهار کرونا پوشش واکسیناسیون کل استان است که برای تسریع در روند تزریق واکسن فرمانداران بعنوان روسای ستاد کرونا در کنار جلسات هفتگی ستاد کرونا، نشستی تحت عنوان واکسیناسون با همکاری سایر دستگاه برگزار کنند تا بتوانیم در مدت زمان کمتری کل جامعه هدف استان را واکسینه کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: در نشست اخیر ستاد ملی کرونا اعلام شد هر استانی بیشتر تزریق واکسن داشته باشد به هر میزان که نیاز داشته به آن استان واکسن ارسال می شود.

نوذری با اشاره به انتخاب شهرداران و دهیاران توسط شوراهای شهر و روستا ها گفت: شهرداران و دهیاران نقش مهمی در توسعه شهرها و روستا دارند و هر قدر افراد توانمند و با تجربه ای به کار گمارده شود بطور قطع موفق تر خواهند بود.

ایلام جزو سه استان برتر از نظر میزان مشارکت سیاسی در انتخابات

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: استان ایلام با تلاش فرمانداران، تمامی اعضای ستاد انتخابات و مشارکت مردم رتبه سوم کشور از نظر مشارکت سیاسی در انتخابات را به خود اختصاص داد.

الیاس فتاحی افزود: علیرغم تلاش جبهه استکبار و شیوع کرونا، مشارکت ۶۳ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اخیر این استان به ثبت رسید و این نشان دهنده تلاش دست اندرکاران انتخابات و مردم ولایتمدار استان بود.

وی با اشاره به پیش رو بودن اربعین و پیاده روی عده ای از مردم به سمت مرز مهران گفت: هیچ تردد زمینی در مرز مهران انجام نخواهد شد و تنها مجوز ۳۰ هزار زائر آنهم از مرز هوایی در عراق صادر شده است.

فتاحی در ادامه به هفته دولت اشاره کرد و گفت: امسال ۱۳۶ پروژه هفته دولت با اعتباری افزون بر ۴۳۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۵۰ نفر بر در این استان کلنگ زنی و افتتاح شد. ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.