تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

آسفالت ۴۶ کیلومتر راه روستایی ایلام در دست اقدام است

آسفالت ۴۶ کیلومتر راه روستایی ایلام در دست اقدام است
ایلام- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از استمرار آسفالت و ایمنی سازی راه های روستایی استان خبر داد و گفت: آسفالت ۴۶ کیلومتر از راه های روستایی در نقاط مختلف در دستور کار قرار دارد.

 

نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این میزان راه روستایی با اعتبار ۳۹۵ میلیارد ریال در سطح روستاهای بان ویژه ایلام، چهل زرعی ایوان، حاج بختیار، بان سرو، بان زیارت و پارده چوار، قاضی خان – بدره سیروان، ظاهروند هلیلان، چنار جعفری بدره، دال پری دهلران و شهرک هزارانی آبدانان تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

وی از انجام بیش از ۵۶ کیلومتر شانه سازی در جاده های مواصلاتی این استان، به منظور حفظ حریم راه ها و افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه در جاده های اصلی و روستایی خبر داد و افزود: نصب و تعمیر سه هزار و ۱۵۰ عدد تابلو و علائم ایمنی، نصب چهار کیلومتر نیوجرسی، نصب و تعمیرات ۲ کیلومتر گاردیل و عملیات خط کشی بیش از یک هزار و ۳۶۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

مدیرکل کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: امسال علاوه بر خط کشی راه ها، نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن و ۹ برج نوری، شیب شیروانی ۵۸ کیلومتر و شناسایی تجاوز به حریم ۹۱ عدد از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

دلخواه اضافه کرد: همچنین نگهداری راه های استان، عملیات لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه ها به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز در دستور کار این‌ اداره کل است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور نگهداری پل ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه ۴۰۰ دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از ۵۰ دستگاه پل بزرگ نیز در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اهم فعالیت های این اداره کل در سال گذشته گفت: ۲۷۳ کیلومتر از راههای استان در این ‌مدت روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد که از این میزان ۵۲ کیلومتر مربوط به راههای روستایی ایلام است.

وی افزود: همچنین سال ۹۹ بیش از ۴۵۰ کیلومتر لکه گیری و چاله پرکنی در استان انجام شد و ۳۴۰ هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات مصرف شده است.

به گفته دلخواه، همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.