تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

مدیرکل کار: اختلاف آمار بیکاری در ایلام ناشی از اشتغال ناقص و شاغلان غیررسمی است

مدیرکل کار: اختلاف آمار بیکاری در ایلام ناشی از اشتغال ناقص و شاغلان غیررسمی است
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: اشتغال ناقص و شاغلین غیررسمی دلیل اصلی اختلاف نرخ بیکاری با بیکاری واقعی در استان است.

 

شکرالله شیرخانی روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه اشتغال استان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بیکاران واقعی استان بر اساس اعلام مرکز آمار کشور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده در حالیکه آمار واقعی آنان به گفته این دستگاه ۲۲ هزار و اعلام استاندار ۲۴ هزار نفر هستند.

وی افزود: شاغلان غیررسمی و اشتغال ناقص در استان زیاد بوده و همین مسأله موجب تناقض آمار شده زیرا شاخص مرکز آمار در تعریف شغل داشتن یک ساعت کار در هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: نرخ بیکاری استان طی چهار سال گذشته ۱۷.۲ درصد بود که اکنون به ۶.۳ رسیده و نمی توان ادعا کرد غیر واقعی است، زیرا آمار مرکز ایران به صورت سالیانه اعلام می کند به صورت فصلی یک آمار که از شاخص های جهانی تبعیت می کند اخذ می شود که با شاخص های کشور همخوانی ندارد.

شیرخانی اظهار داشت: وضعیت استان ایلام از استان های دیگر از نظر شرایط بیکاری بهتر است، اما بدون شک نرخ بیکاری استان بیش از آنچه که مرکز آمار اعلام می کند است.

وی اضافه کرد: بدون شک مبنای آمارگیری بیکاری برای همه استان‌ها یکی است اما ما افراد شبهه بیکار زیادی داریم که مرکز آمار آنها را نمی بیند اما مردم می بینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از برش اشتغال دستگاه های اجرایی تا پایان سال  ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برنامه ریزی لازم صورت گرفته که این اشتغال ها ایجاد شود.

شیرخانی اظهار داشت: کمیته امداد ایلام با ۱۴ هزار شغل با کمک تسهیلات تبصره ۱۶ و سایر منابع داخلی خود از مهمترین دستگاه ها در زمینه ایجاد شغل است./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.